extrémy, singly a metrosexuály nebrat jako měřítko pro ostatní... jeli jsme do Řecka (s přespáním v Chorvatsku) v pěti autech. Dohodli jsme se že na sebe budeme čekat a pojedeme jako skupina. 2x BEV, 2xNafta, 1xmildhybrid. Ne, opravdu BEV není úplně vhodné na dlouhé cestování, a to ani s tím nejlepším co máme - Teslou a E-tron. Pořád je to velký kompromis a velké zdržování - a to nejen na nabíječkách, ale i na dálnici - většinou se snažíme šetřit drahocené kW ... příště každý sám a raději se každý spálí u moře a navečeří jinak než čekat na BEV. A to říkám jako fanda a řidič BEV. Ne, není to stejné, na dovolenou ani porovnatelné... raději si příště zaplatím půjčovné (i za cenu dalšího prodražení BEV) a pojedu celou cestu tak jak jsem zvyklý, než mlčky snášet pohledy ostatních... Možná jen nejsem tak splachovací a takový ignorant, sobec a narcista abych podřídil cizí dovolenou jen své rodině... nomen omen. Fakt jsem se krapet styděl když se na mě čekalo... doufám že nám teď ten zbytek dovolené bude odpuštěn když budeme "ti hodní". Zatím byli "fosilové" víc než shovívaví. Některé věci by se neměly přímo porovnávat :-/, aspoň zatím to nevyznívá pozitivně ať si mystifikujete jak chcete...
PS: nabíjení zdarma neexistuje... znamená to, že to za mě zaplatí většinou někdo, do s tím původně ani nepočítal (vyjma obchodů, které to rozpočítají ostatním zákazníkům)... ale to bych se fakt styděl s autem za 2mio
EDIT: doplním ještě něco k cestě - papírový dojezd mám dost přes čtyřista, u nás jsem schopný se s e-tronem a trochou snahy opravdu přes čtyřista dostat... bylo tedy mojí manželkou naplánováno dojet do Řecka na cca 5 nabíjecí zastávky - já počítal spíš šest aby byla rezerva. Ale realita nás trochu zchladila - jednak nabíjíte jen dokud to má časově ještě smysl, tedy cca do 80-85% a rozhodně nelze jet s rodinou na krev a rezerva musí zůstávat taky relativně slušná pro klimatizaci a případ kolony, když vezete děti a na slunci je nejméně 45°C. Čili zastávky byly nutné cca každých 250km (300 jsme troufli jen když už jsme dojížděli do cílové destinace a samozřejmě když jsme vyjížděli s plnou baterií). Nakonec tedy byly tři nabíjení již cestou do Dubrovníku kde jsme den relaxovali, čtvrté nabíjení do 100% proběhlo tam a do Athén jsme nabíjeli dokonce 5x. Manželčin optimistický odhad tedy nabobtnal na dvojnásobek, a čistě jen cestování se nám (a bohužel i ostatním a nechtěl jsem to z ješitných důvodů stopovat) protáhlo odhadem o 4-4,5 hodiny - což není s neposednými dětmi prkotina :-/. A to do toho nepočítám Dubrovník ani Athény kde jsme sice taky nabíjeli na chargeru, ale už jsme nikam dál necestovali tak to neberu jako zdržení a už to šlo smysluplně trávit jinak než zíráním na tankující auta u benzínek. Jak se dalo předpokládat, na cestu zpátky jsme se rozpadli na dvě skupiny pod záminkou alternativních cest po jiných krásách přírody - z iniciativy řidiče Tesly, a byl jsem za to vlastně velmi rád že už nejsme tím mlýnským kamenem na krku přátel. Mimochodem, porážet aspoň tu Teslu v rychlosti nabíjení abych nebyl ten úplně největší louda byla sice slabá náplast na bolístku BEV, ale i přes to to byla malá satisfakce :-). Celkově ale pocit z dlouhého cestování je ten, že zatímco dřív jsem byl já uživatelem auta které sloužilo mě, tak tímto se auto stalo uživatem řidiče, který občas musí sloužit jemu :-/
PS: nabíjení zdarma neexistuje... znamená to, že to za mě zaplatí většinou někdo, do s tím původně ani nepočítal (vyjma obchodů, které to rozpočítají ostatním zákazníkům)... ale to bych se fakt styděl s autem za 2mio
EDIT: doplním ještě něco k cestě - papírový dojezd mám dost přes čtyřista, u nás jsem schopný se s e-tronem a trochou snahy opravdu přes čtyřista dostat... bylo tedy mojí manželkou naplánováno dojet do Řecka na cca 5 nabíjecí zastávky - já počítal spíš šest aby byla rezerva. Ale realita nás trochu zchladila - jednak nabíjíte jen dokud to má časově ještě smysl, tedy cca do 80-85% a rozhodně nelze jet s rodinou na krev a rezerva musí zůstávat taky relativně slušná pro klimatizaci a případ kolony, když vezete děti a na slunci je nejméně 45°C. Čili zastávky byly nutné cca každých 250km (300 jsme troufli jen když už jsme dojížděli do cílové destinace a samozřejmě když jsme vyjížděli s plnou baterií). Nakonec tedy byly tři nabíjení již cestou do Dubrovníku kde jsme den relaxovali, čtvrté nabíjení do 100% proběhlo tam a do Athén jsme nabíjeli dokonce 5x. Manželčin optimistický odhad tedy nabobtnal na dvojnásobek, a čistě jen cestování se nám (a bohužel i ostatním a nechtěl jsem to z ješitných důvodů stopovat) protáhlo odhadem o 4-4,5 hodiny - což není s neposednými dětmi prkotina :-/. A to do toho nepočítám Dubrovník ani Athény kde jsme sice taky nabíjeli na chargeru, ale už jsme nikam dál necestovali tak to neberu jako zdržení a už to šlo smysluplně trávit jinak než zíráním na tankující auta u benzínek. Jak se dalo předpokládat, na cestu zpátky jsme se rozpadli na dvě skupiny pod záminkou alternativních cest po jiných krásách přírody - z iniciativy řidiče Tesly, a byl jsem za to vlastně velmi rád že už nejsme tím mlýnským kamenem na krku přátel. Mimochodem, porážet aspoň tu Teslu v rychlosti nabíjení abych nebyl ten úplně největší louda byla sice slabá náplast na bolístku BEV, ale i přes to to byla malá satisfakce :-). Celkově ale pocit z dlouhého cestování je ten, že zatímco dřív jsem byl já uživatelem auta které sloužilo mě, tak tímto se auto stalo uživatem řidiče, který občas musí sloužit jemu :-/