Jak je na tom Mercedes EQC s nabíjením na 50kW stanici?

3
Jak je na tom Mercedes EQC s nabíjením na 50kW stanici?
  • Mercedes EQC je konkurencí pro Jaguar I-PACE, Audi e-tron nebo Teslu Model X
  • Elektrický Mercedes má v útrobách baterii o kapacitě 80 kWh
  • Pro nabíjení využívá nabíjecí standard Mennekes či CSS Combo

Mercedes EQC je jedním z několika elektrických SUV, které si můžete koupit. Na trhu samozřejmě není jenom Tesla Model X, Audi e-tron či Jaguar I-PACE. Elektrický Mercedes jsme si poprvé vyzkoušeli v Norsku, v průběhu října také na českých silnicích a osobně se mi právě toto SUV zamlouvá nejvíce. Dnes si povíme o tom, jak u něj vypadá důležitá část žití s elektromobilem – nabíjení.

Mercedes EQC má maximální nabíjecí výkon 110 kW. Tedy o 50 kW méně než například Audi e-tron. My jsme však vyzkoušeli průběh nabíjení na nabíjecí stanici ČEZ, která nabízí maximálně 50 kW. Možná již víte, že konkurence od Audi zvládá i po překročení 80 procent nabíjet vysokým výkonem.

Mercedes EQC jsem na nabíjecí stanici ČEZ připojil s 38 procenty baterie a auto potřebovalo hodinu a půl, aby bylo plně nabité. Na rychlejších nabíjecích stanicích to samozřejmě bude rychlejší. Do 80 procent Mercedes EQC nabíjel výkonem nad 40 kW, většinu času šlo zhruba 45 kW, ale po několika pokusech se hodnota samozřejmě lišila. Jde především o teplotu baterií a podobně. Po 80 procentech výkon samozřejmě klesal, ani tak ale nešlo o nic tragického.

  • po 80 % nabíjení od 45 – 39 kW
  • po 90 % nabíjení od 39 – 31 kW
  • po 95 % nabíjení od 31 – 24 kW
  • Po 98 % nabíjení od 24 – 14 kW

Mercedes samozřejmě pro nabíjení využívá standard CCS Combo či Mennekes. K autu dostanete nabíjecí kartu Mercedes me Charge. Jde o obdobu Audi Charging Services. Karta od Mercedesu slouží k aktivování nabíjení nejen na stanicích IONITY, ale také u společnosti PRE a na aktivaci nabíjecích stanic ČEZ se již pracuje. Pochválit Mercedes musím za to, že nabíjení na IONITY lze aktivovat i pomocí infotainmentu. Ten je samozřejmě online, spárovaný s vaším účtem u Mercedesu a tedy i vaši kreditní kartou. Nutné je podotknout, že v případě aktivace nabíjení u PRE platíte stejné ceny, které platíte při využívání čipu od PRE. Tedy žádné přirážky. Cena na IONITY je pak 0,29 eur, tedy 7,32 Kč / kWh.

Mercedes EQC - tvrdá konkurence pro Audi e-tron a Jaguar I-PACE?

Technické parametry Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 762 × 1 884 × 1 624 mm, 2 425 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon300 kW, 408 koní, točivý moment: 765 Nm
Baterie88 kWh (80 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 110 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 20,1 kWh / 100 km, dojezd: 454 km
Cena od1 929 950 Kč
Diskuze ke článku
Martin
Krasne, precudlikovane auto s na svou tridu mrnavym kufrem, ktere zere pri 130km/h 38kWh/100km... Dekuji nechci.
Jirka
Moderator je nejakej buzik, a auto ktere si nemuzete dobit ani pres noc doma v garazi je úplně k ničemu...
Dano
A teraz si predstavte že tá 50kW nabíjačka je len jedna v okolí, a vy ju obsadíte na 1 a pol hodiny. Parádna budúcnosť...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze