Jak nabíjet levněji na IONITY? Přinášíme přehled tarifů automobilek

20
Jak nabíjet levněji na IONITY? Přinášíme přehled tarifů automobilek
Fotografie: Martin Pultzner, fdrive.cz
  • Daimler AG, Ford Motor Company, ale i Volkswagen Group, Hyundai a Kia jsou součástí IONITY
  • Zvýhodněná cena nabíjení na stanicích IONITY pro majitele elektromobilů těchto značek na českém trhu se pohybuje kolem 8 Kč / kWh

Tento týden IONITY přešlo na jinou cenovou politiku, kdy placení bude probíhat za množství odebrané elektřiny. Bez jakéhokoliv závazku je cena v České republice stanovena na velmi vysokých 21 Kč / kWh, případně ekvivalent v jiných měnách v zahraničí. Jedná se tedy o drahé nabíjení. Má to však dva důvody. Tím prvním je fakt, že elektromobilita dává smysl při nabíjení doma přes noc a využívání ultra-rychlonabíjecích stanic dává smysl jen na dlouhých cestách. A tím druhým? IONITY chce upřednostnit majitele elektromobilů automobilek, které stojí za vznikem IONITY.

Vyzkoušeli jsme nabíjení na první IONITY v ČR. Jak funguje?

BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company, ale i Volkswagen Group, Hyundai a Kia. Taková jména stojí za projektem IONITY a právě většina automobilek ke svým elektrickým vozům nabízí různé karty, které budou mít daleko výhodnější tarif za nabíjení. Jde například o Mercedes me Charge, Volkswagen WeCharge, Audi e-tron Charging Services, Porsche Charging a další. Jaké ceny tedy nabídnou jednotlivé automobilky? Zeptali jsme se jich.

Cena nabíjení na Ionity v případě elektromobilů Audi činí 8,48 Kč / kWh. Volkswagen přesnou cenu pro český trh momentálně nemá k dispozici, ale podle informací, které nám importer sdělil, se bude jednat o velmi podobnou, ne-li stejnou, částku jako v případě Audi. Mercedes pro zákazníky nabízí účtování 0,29 eur / kWh. To je v přepočtu 7,32 korun. Automobilky Kia a Hyundai momentálně přesnou cenu pro český trh nemají. Mají však čas. Nový platební systém IONITY spouští až koncem tohoto měsíce. Ford nám sdělil, že momentálně žádnou nabíjecí kartu neplánuje. A pokud byste si chtěli nabít na IONITY BMW i3, pozor, protože BMW ChargeNow se pro nabíjení na IONITY zatím nevztahuje, ale funguje pouze na nabíjecích stanicích ČEZ a PRE. To by se však mělo změnit během pár měsíců, kdy se bude možné nabít přes tuto kartu na Ionity i v Česku.

IONITY Audi Volkswagen Mercedes Kia a Hyundai Ford
cena za nabíjení 8,48 Kč / kWh 8,48 Kč / kWh 0,29 eur (7,32 Kč) / kWh ceny nejsou známé neposkytuje lepší cenu
Diskuze ke článku
Petr
No nevím, ptal jsem se v Mercedesu v Praze a Drážďanech. Cena je opravdu 0,29EUR, ale pouze na rok (rok dotuje Mercedes), pak 69EUR na rok + 0,29EUR. To nevím, jestli je výhodné. I když budu mít možnost za 0,28EUR, stejně pojedu jinam. Už jen z principu.
Oleg
Rozumím, nedává smysl to přiživovat. Protože věta, jejíž pointou je, že nabíjet za draho dává smysl při delších cestách, mezi řádky znamená - toto ani omylem není auto na žádné cestování. Dávalo by stejný smysl tankovat v místě bydliště za 30Kč/l, ale na dálnici nebo na dovolené za 130Kč/l? To je hodně slaboduché obhajování velmi prohnilými argumenty.
Tedd
Distributoři energie chtějí zisky šejků pro sebe, zmrdi.
j265
No, nejsou to asi jediné nabíječky, ale tenhle systém (spíš nesystém) a fakt, že leckde je to nabíjení dražší, a to několikanásobně, než jezdit na benzín, nehledě na tu dobu, tak jak tohle má lidi motivovat? Začne se nejdřív 2x dražším autem stejné velikosti oproti benzínu a pak je ještě (leckde i několikanásobně, ne jen o pár desítek procent) dražší provoz, mimo domácího nabíjení. A kdo si může dovolit nabíjet doma? Ten kdo má garáž nebo parkovací místo, nebo se mu poštěstí zaparkovat pod oknem, aby si tam natáhl kabel - běžná praxe, jak jsem někde viděl v Norsku :D.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze