😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Jak nabíjet levněji na IONITY? Přinášíme přehled tarifů automobilek

20
Jak nabíjet levněji na IONITY? Přinášíme přehled tarifů automobilek
Fotografie: Martin Pultzner, fdrive.cz
  • Daimler AG, Ford Motor Company, ale i Volkswagen Group, Hyundai a Kia jsou součástí IONITY
  • Zvýhodněná cena nabíjení na stanicích IONITY pro majitele elektromobilů těchto značek na českém trhu se pohybuje kolem 8 Kč / kWh

Tento týden IONITY přešlo na jinou cenovou politiku, kdy placení bude probíhat za množství odebrané elektřiny. Bez jakéhokoliv závazku je cena v České republice stanovena na velmi vysokých 21 Kč / kWh, případně ekvivalent v jiných měnách v zahraničí. Jedná se tedy o drahé nabíjení. Má to však dva důvody. Tím prvním je fakt, že elektromobilita dává smysl při nabíjení doma přes noc a využívání ultra-rychlonabíjecích stanic dává smysl jen na dlouhých cestách. A tím druhým? IONITY chce upřednostnit majitele elektromobilů automobilek, které stojí za vznikem IONITY.

Vyzkoušeli jsme nabíjení na první IONITY v ČR. Jak funguje?

BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company, ale i Volkswagen Group, Hyundai a Kia. Taková jména stojí za projektem IONITY a právě většina automobilek ke svým elektrickým vozům nabízí různé karty, které budou mít daleko výhodnější tarif za nabíjení. Jde například o Mercedes me Charge, Volkswagen WeCharge, Audi e-tron Charging Services, Porsche Charging a další. Jaké ceny tedy nabídnou jednotlivé automobilky? Zeptali jsme se jich.

Cena nabíjení na Ionity v případě elektromobilů Audi činí 8,48 Kč / kWh. Volkswagen přesnou cenu pro český trh momentálně nemá k dispozici, ale podle informací, které nám importer sdělil, se bude jednat o velmi podobnou, ne-li stejnou, částku jako v případě Audi. Mercedes pro zákazníky nabízí účtování 0,29 eur / kWh. To je v přepočtu 7,32 korun. Automobilky Kia a Hyundai momentálně přesnou cenu pro český trh nemají. Mají však čas. Nový platební systém IONITY spouští až koncem tohoto měsíce. Ford nám sdělil, že momentálně žádnou nabíjecí kartu neplánuje. A pokud byste si chtěli nabít na IONITY BMW i3, pozor, protože BMW ChargeNow se pro nabíjení na IONITY zatím nevztahuje, ale funguje pouze na nabíjecích stanicích ČEZ a PRE. To by se však mělo změnit během pár měsíců, kdy se bude možné nabít přes tuto kartu na Ionity i v Česku.

IONITY Audi Volkswagen Mercedes Kia a Hyundai Ford
cena za nabíjení 8,48 Kč / kWh 8,48 Kč / kWh 0,29 eur (7,32 Kč) / kWh ceny nejsou známé neposkytuje lepší cenu
Diskuze ke článku
Petr
No nevím, ptal jsem se v Mercedesu v Praze a Drážďanech. Cena je opravdu 0,29EUR, ale pouze na rok (rok dotuje Mercedes), pak 69EUR na rok + 0,29EUR. To nevím, jestli je výhodné. I když budu mít možnost za 0,28EUR, stejně pojedu jinam. Už jen z principu.
Oleg
Rozumím, nedává smysl to přiživovat. Protože věta, jejíž pointou je, že nabíjet za draho dává smysl při delších cestách, mezi řádky znamená - toto ani omylem není auto na žádné cestování. Dávalo by stejný smysl tankovat v místě bydliště za 30Kč/l, ale na dálnici nebo na dovolené za 130Kč/l? To je hodně slaboduché obhajování velmi prohnilými argumenty.
Tedd
Distributoři energie chtějí zisky šejků pro sebe, zmrdi.
j265
No, nejsou to asi jediné nabíječky, ale tenhle systém (spíš nesystém) a fakt, že leckde je to nabíjení dražší, a to několikanásobně, než jezdit na benzín, nehledě na tu dobu, tak jak tohle má lidi motivovat? Začne se nejdřív 2x dražším autem stejné velikosti oproti benzínu a pak je ještě (leckde i několikanásobně, ne jen o pár desítek procent) dražší provoz, mimo domácího nabíjení. A kdo si může dovolit nabíjet doma? Ten kdo má garáž nebo parkovací místo, nebo se mu poštěstí zaparkovat pod oknem, aby si tam natáhl kabel - běžná praxe, jak jsem někde viděl v Norsku :D.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze