Majitelům elektromobilů se změnil obsah nočních můr, bubáci se změnili na ukazatel kapacity baterie hlásící 0 procent. Sami jsme prožili při testování několik horkých (po vynuceném vypnutí topení vlastně spíš pořádně studených) chvil, když nám palubní počítač ukazoval, že si s takovým stavem baterie rozhodně na cíl troufnout nemůžeme. Většina automobilů reaguje na nízký stav podobně. Nejdřív dojde k vypnutí komfortních prvků výbavy jako klimatizace nebo topení a pokračuje se snižováním rychlosti. Často se u vozů projevuje omezení rychlosti skokově, jako například u Volkswagenu e-Golf, kde na vás „vyskočí“ oranžová želvička. Vůz nakonec ztrácí i tu poslední chuť k pohybu, může se tak stát, že při posledních zbytečcích kWh již nevyjede ani příjezdovou cestu ke garáži, jako my s Kia Soul EV.
Tesla má samozřejmě podobná opatření také. Oproti ostatním elektrickým vozům si ale nechává o dost více rezervních kilometrů. Zatímco s ostatními konkurenty dojedete podle našich zkušeností jen o pár kilometrů více, Tesla podle všeho dokáže ujet i s nulovým dojezdem vcelku slušnou porci kilometrů. Testován byl vůz Tesla Model S 85D vyrobený na konci roku 2015 při teplotě deset stupňů Celsia. Jako první dochází k omezení klimatizace a po zobrazení dojezdu 0 kilometrů vůz dokáže cestovat ještě 16 kilometrů po dálnici rychlostí omezenou na 110 km/h. Potom je rychlost omezena na 40 km/h a vůz zvládne přidat ještě něco málo přes 6 kilometrů. Celkově tedy po teoretickém vyčerpání baterie vůz dokáže ujet přes 22 kilometrů. Rozhodně vám to ale nedoporučujeme – trpět bude pod náporem úzkosti nejen váš kardiovaskulární systém, ale také samotná baterie, které takovéto „ždímání“ jistě moc nesvědčí.
Zdroj: teslarati.com