Služba Ionity pomalu ztrácí status exkluzivní služby, protože jí nabízeným nabíjecím rychlostem se vyrovnává čím dál větší počet ostatních operátorů, kteří navíc často nabízejí hustší pokrytí. Proto byla nucena upravit svůj ceník směrem dolů, zejména když podobný krok nedávno udělaly i jiné nabíjecí služby, například Audi charge. Nově tak uživatelé zaplatí za měsíční paušál Ionity Passport polovinu, v Česku konkrétně 142 korun měsíčně, v eurozóně potom 5,99 eur. Odměnou je nižší cena za kilowatthodinu. V eurech zaplatíte o 20 centů, v korunách potom o 4,78 Kč méně. Základní ceny za kilowatthodinu se ovšem nezměnily, s výjimkou Dánska, Norska, Rakouska a Švédska, kde se snížily.
Nadále platí rozdílné ceny pro různé země, takže zatímco například v Německu či nově i v Rakousku zaplatíte za 1 kWh 0,49 eur, na Slovensku, Slovinsku, Nizozemsku či v pobaltských zemích už je to už 0,59 eur. V Česku činí aktuální cena po slevě za Passport 16,22 Kč/kWh, což stále patří mezi nejvyšší nabídky tuzemského trhu.
Teď se do nabíjení pouštějí čerpadláři a nezávislí provozovatelé to budou mít čím dál těžší cenově konkurovat. Čerpadláři totiž nemusejí vydělat na nabíjení, když vydělají na obchodě a občerstvení. A elektromobilista, který musí zůstat 20-30 minut, bude ještě lepší zákazník než řidič spalovaku, který nákupem v prodejně "ztrácí" čas a chce rychle pokračovat.
Jinak je velmi snadné spočítat, kolik by měla být spotřební daň z 1kWh, aby se vyrovnal celkový výnos jako kompenzace "ztráty" výnosu ze spotřební daně z paliva. A ve srovnání s celkovými cenami to není příliš velké číslo. Aby se to vyvážilo, bylo by dobré odečíst OZE.