Ionity zlevňuje paušál, stává se dostupnějším

15
Ionity zlevňuje paušál, stává se dostupnějším
Fotografie: Ionity
  • Nabíjecí operátor Ionity, působící i v Česku, pod tlakem konkurence zlevňuje
  • Paušální poplatek za službu Passport byl podstatně snížen
  • Změna platí pro nové i stávající zákazníky

Služba Ionity pomalu ztrácí status exkluzivní služby, protože jí nabízeným nabíjecím rychlostem se vyrovnává čím dál větší počet ostatních operátorů, kteří navíc často nabízejí hustší pokrytí. Proto byla nucena upravit svůj ceník směrem dolů, zejména když podobný krok nedávno udělaly i jiné nabíjecí služby, například Audi charge. Nově tak uživatelé zaplatí za měsíční paušál Ionity Passport polovinu, v Česku konkrétně 142 korun měsíčně, v eurozóně potom 5,99 eur. Odměnou je nižší cena za kilowatthodinu. V eurech zaplatíte o 20 centů, v korunách potom o 4,78 Kč méně. Základní ceny za kilowatthodinu se ovšem nezměnily, s výjimkou Dánska, Norska, Rakouska a Švédska, kde se snížily.

Nadále platí rozdílné ceny pro různé země, takže zatímco například v Německu či nově i v Rakousku zaplatíte za 1 kWh 0,49 eur, na Slovensku, Slovinsku, Nizozemsku či v pobaltských zemích už je to už 0,59 eur. V Česku činí aktuální cena po slevě za Passport 16,22 Kč/kWh, což stále patří mezi nejvyšší nabídky tuzemského trhu.

tisková zpráva,
Diskuze ke článku
Karel Schmidt
Karel Schmidt
Náklady na elektřinu nejsou nejvýznamnější nákladová položka, takže to nelze srovnávat s marží na pohonné hmoty, ale spíš s nápoji v restauraci.
Teď se do nabíjení pouštějí čerpadláři a nezávislí provozovatelé to budou mít čím dál těžší cenově konkurovat. Čerpadláři totiž nemusejí vydělat na nabíjení, když vydělají na obchodě a občerstvení. A elektromobilista, který musí zůstat 20-30 minut, bude ještě lepší zákazník než řidič spalovaku, který nákupem v prodejně "ztrácí" čas a chce rychle pokračovat.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: 26. 1. 07:33
Cena jako za benzín, ale prozatím bez daně pro stát. Marži musí mít skutečně vysokou, ale zatím to asi trpí, že mají málo zákazníku, což se každým rokem změní.
elektromobilista novy
elektromobilista novy
Je to taková mantra petrolheadů, ale součástí ceny elektřiny je také spotřební daň z elektřiny. Je sice malá, ale je tam. A existuje také poplatek z OZE, který lze považovat za daň, i když se tomu tak úplně neříká.
Jinak je velmi snadné spočítat, kolik by měla být spotřební daň z 1kWh, aby se vyrovnal celkový výnos jako kompenzace "ztráty" výnosu ze spotřební daně z paliva. A ve srovnání s celkovými cenami to není příliš velké číslo. Aby se to vyvážilo, bylo by dobré odečíst OZE.
Karel Schmidt
Karel Schmidt
Přečtěte si to po sobě, s předplatným prý klesne cena za kWh. V další větě, ale cena neklesne s výjimkou čtyř zemí. Tak jak to je?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze