Hyundai zahajuje zkušební provoz vodíkových autobusů v Mnichově

1
Hyundai zahajuje zkušební provoz vodíkových autobusů v Mnichově
Fotografie: Hyundai
  • Hyundai Motor spolupracuje se dvěma německými provozovateli autobusů na zkušebním provozu elektrobusu Elec City Fuel Cell v reálných podmínkách v Mnichově
  • Hyundai sbírá zkušenosti od provozovatelů a řidičů autobusů a zkoumá možnosti uvedení svých vozidel s nulovými emisemi na evropský trh
  • Autobus Elec City Fuel Cell ujede 500 km na jednu náplň palivových nádrží a díky nejvyššímu výkonu 180 kW si snadno poradí i s kopcovitým terénem

Hyundai Motor Company bude v nadcházejících týdnech spolupracovat s německými provozovateli autobusů na zkušebním provozu autobusu Elec City Fuel Cell s pohonem na vodík. Společnost současně zkoumá možnosti uvedení autobusu s nulovými emisemi na evropský trh. Hyundai slavnostně předal inovativní autobus zástupcům společností Busbetrieb Josef Ettenhuber GmbH (Ettenhuber) a Geldhauser Linien- und Reiseverkehr GmbH & Co. KG (Geldhauser) na vodíkové plnicí stanici OMV u bavorských obcí Wendling a Irschenberg. Oba provozovatelé autobusů budou v modelu Elec City Fuel Cell přepravovat cestující na běžných linkách v Mnichově. Autobus ujede na jednu náplň palivových nádrží více než 500 kilometrů.


Hyundai Motor plánuje pro letošní rok ukázkové jízdy pro další čtyři provozovatele autobusů, při nichž bude sbírat zkušenosti cestujících i řidičů. Společnost hodlá demonstračními jízdami dokázat, že jsou její autobusy s pohonem na vodík realizovatelným a hospodárným řešením pro komerční přepravu. Elec City Fuel Cell se v Koreji prodává již od roku 2019 a dosud bylo do provozu uvedeno celkem 108 autobusů.

Hyundai Elec City Fuel Cell

Autobusy s pohonem na vodík jezdí v Koreji na různých linkách veřejné hromadné dopravy a v porovnání s autobusy poháněnými spalovacími motory snížily emise oxidu uhličitého za celou dobu provozu o cca 7 700 tun. V současnosti provozované autobusy Elec City Fuel Cell eliminují podle propočtů každoročně stejné množství emisí CO2, které za rok pohltí lesy o rozloze 1 500 hektarů. „Hyundai Motor jako lídr v technologii palivových článků názorně ukazuje, jak mohou velkosériově vyráběné autobusy Elec City Fuel Cell poskytováním čisté mobility přispívat ke snižování emisí CO2,“ řekl Martin Zeilinger, výkonný viceprezident a vedoucí technického oddělení pro vývoj užitkových vozidel. „Zkušební provoz v reálných podmínkách nám umožní další zdokonalování našich vozidel tak, aby ještě lépe splňovala požadavky evropských zákazníků.

Elec City – řešení pro čistou mobilitu s osvědčenou technologií palivových článků

Autobus Hyundai Elec City je vybaven vysokokapacitním systémem palivových článků na vodík, který je sestaven ze dvou sad palivových článků o výkonu 90 kW. Palivové články jsou vybaveny odolnou difuzní vrstvou a elektrolytovou membránou. Nejvyšší výkon 180 kW poskytuje autobusu značné výkonové rezervy dokonce i v kopcovité krajině. Na střeše je uloženo pět nádrží s celkovou kapacitou 34 kg vodíku, umožňující dojezd více než 500 km.

Hyundai Motor vystaví v letošním roce autobus Elec City Fuel Cell společně s těžkým nákladním vozidlem XCIENT Fuel Cell 2021 na akci „HyBayern Hydrogen Days 2021“ v německém městě Pfeffenhausen, které se nachází severovýchodně od Mnichova.

Hyundai nepřetržitě zkoumá různé způsoby snižování emisí CO2 v dopravě jako celku. Společnost se staví k této problematice čelem a ekologická těžká nákladní vozidla a autobusy již nabízí pro běžný provoz. Hyundai plánuje aktivní propagaci technologie palivových článků na vodík jako efektivního řešení pro mobilitu.

Diskuze ke článku
Ivan Hoe
Ivan Hoe
Vychází mi cca 6,5l vodíku / 100km (naftové ekvivalenty kolem 52l /100km)... Takže i při tom nejdražším vodíku s německou marží (když by si nenechávali od fabrik dodávat přebytky nebo by si nevyráběli sami) tak to vypadá ekonomicky dokonce výhodněji. Jsem zvědav na reálné porovnání nákladů na údržbu naftových nebo CNG motorů vs. vodíkové články s elektromotory po pár letech zátěže...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze