Hyundai vylepšil Ioniq 5, nabízí 77,4kWh baterii i digitální zrcátka

3
Hyundai vylepšil Ioniq 5, nabízí 77,4kWh baterii i digitální zrcátka
Fotografie: Hyundai
  • Na přání si mohou zákazníci objednat kamerová vnější a vnitřní zpětná zrcátka, umocňující moderní a digitální charakter tohoto modelu
  • Mezi další nové prvky výbavy patří aktivní termo-management trakčního akumulátoru před nabíjením a inovativní tlumiče SFD, zajišťující ještě vyšší úroveň komfortu a jízdních vlastností

Hyundai představuje inovovanou verzi oceňovaného modelu Ioniq 5 pro modelový rok 2023. Modernizovaný Ioniq 5 bude vybaven novou sadou trakčního akumulátoru o využitelné kapacitě 77,4 kWh. Nabídne řadu nových prvků výbavy, mezi něž patří mimo jiné aktivní předehřev trakčního akumulátoru před nabíjením a kamerová digitální zrcátka.

Ioniq 5 byl v prvních 12 měsících po uvedení na trh velmi úspěšný, a to jak z hlediska prodeje, tak i budování značky,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, odpovědný za marketing a produkt. „Konkurence v tomto segmentu neustále roste. Proto budeme nabízet ještě širší výbavu a vylepšené funkce, abychom obhájili postavení technického lídra v automobilovém průmyslu.“ Modernizovaný Ioniq 5 bude poprvé vybaven například kamerovými, digitálními vnějšími a vnitřními zpětnými zrcátky. Systém DCM (Digital Centre Mirror) zlepšuje výhled z vozu, protože poskytuje ničím nerušený, panoramatický obraz dění vzadu. Kamera systému DCM je uložena pod zadním spoilerem vozu.

Vylepšené zcela elektrické CUV střední velikosti z produkce společnosti Hyundai bude mít ve své výbavě také digitální vnější zpětná zrcátka DSM (Digital Side Mirrors). Tento technicky vyspělý systém je již k dispozici pro korejskou verzi modelu Ioniq 5 a v Evropě bude ve vozidle koncernu Hyundai Motor Group nabízen vůbec poprvé. DSM snižuje aerodynamický odpor vzduchu a řidičům modelu Ioniq 5 bude poskytovat jasný výhled dozadu dokonce i za špatného počasí.

Nová funkce aktivního předehřevu trakčního akumulátoru umožní Ioniqu 5 automaticky přizpůsobovat teplotu akumulátorů již za jízdy, aby byly ihned po zastavení u nabíjecí stanice zajištěny optimální podmínky pro nabíjení. Nabíjení tak bude probíhat s vyšším výkonem i za horkého nebo naopak chladného počasí. Tato funkce se aktivuje automaticky, jakmile řidič zadá do navigačního systému vozidla nabíjecí stanici a využije funkci online vedení trasy.

Hyundai IONIQ 5 – test nabíjení

Inovativní funkce tlumičů SFD (Smart Frequency Dampers) zlepší reakce odpružení přední a zadní nápravy, a zvýší tak úroveň jízdního komfortu. V oblasti designu nabídne modernizovaný Ioniq 5 nové možnosti kombinací. Mezi ně patří nelakované černé nárazníky s černými ozdobnými lištami v kombinaci s projekčním osvětlením LED. Modernizovaný Ioniq 5 bude zákazníkům v Evropě nabízen ve druhé polovině tohoto roku.

Hyundai Ioniq 5 (2021) 58 kWh 2WD

Rozměry4 635 × 1 890 × 1 605 mm, 1 985 kg
Výkon125 kW
Baterie61 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd (WLTP)400 km
Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
No a kdo si koupil Ioniq do teď, právě ztratil 20% hodnoty. Z určitýho pohledu jsou ty inovace nanic...
Martin Lacina
Martin Lacina
Zbyva drobna otazka zda se to nejak projevi na cene…?
Víťa Vacek
Víťa Vacek
Nechápu proč couvací kamera je už celkem ve standardu a digitální zrcátka jsou pořád rarita? Širokoúhlá kamera by jim navíc ušetřila za HW pro detekci mrtvého úhlu.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze