Zatímco před koncem roku 2022 Hyundai poprvé ukázal design nové Kony a zveřejnil vnější rozměry, nyní přichází další várka informací. Nová generace si v nabídce podrží konvenční spalovací pohony, konkrétně přímovstřikový přeplňovaný čtyřválec 1.6 T-GDi, který bude k dispozici pro všechny trhy kromě Norska, kde značka již nebude prodávat spalovací verze. Jihokorejští a severoameričtí zákazníci se kromě něj mohou těšit na atmosférický nepřímovstřikový dvoulitr a Evropa zase na litrový tříválec 1.0 T-GDi s přímým vstřikem a turbem. Alternativou bude paralelní hybrid HEV spojený s upraveným atmosférickým přímovstřikovým motorem 1.6 GDi a konečně elektromobil zatím nezveřejněných parametrů. Aerodynamiku spalovacích verzí zlepší aktivní lamely v masce, které vzhledově připomenou verzi EV.
V interiéru by mělo díky rozvoru prodlouženému o 60 mm citelně přibýt místa. Vzdušněji by mělo být i hlavám na zadních sedadlech, protože strop nad nimi bude o 11 mm výše. Interiér je vzdušnější, uklizenější a odstranil volič převodovky ze středové konzole. Směr jízdy se nyní volí pod volantem a mezi sedadly je více místa. Stávající kontrolní a multimediální prvky nahradily dva 12,3" displeje. Zaujmout by měla nová, tenká a tuhá sedadla zabírající méně místa, přesto ale lépe podpírající tělo. V nabídce bude dlouhá řada komfortních funkcí, z nichž za zmínku stojí odemykání a aktivace pomocí NFC (tedy typicky mobilem) či elektricky ovládané páté dveře, jimž lze uživatelsky nastavit nejen horní doraz, ale i rychlost otevírání/zavírání.
Chybět nebudou dálkové softwarové aktualizace OTA a dlouhý seznam bezpečnostních a komfortních asistentů. Kromě těch obvyklých mezi nechybí ani varování při vystupování, inteligentní tempomat řídící se dopravním značením a navigací, panoramatický kamerový systém, měření vzdálenosti od překážek na všech stranách či dálkově ovládané samočinné parkování.