Hyundai odhalil plány do roku 2030. Modelem Ioniq 3 to jen začíná

Hyundai odhalil plány do roku 2030. Modelem Ioniq 3 to jen začíná
Fotografie: Hyundai
  • Hyundai chce v roce 2030 prodávat 5,55 milionu aut ročně, z toho více než polovinu elektrifikovaných
  • Součástí tohoto plánu je vstup do nových segmentů
  • Automobilka představí nové elektromobily a začne nabízet vozy typu EREV

Automobilka Hyundai představila na akci CEO Investor Day 2025 svým investorům plány a záměry pro zbytek aktuální dekády. Zahrnují navyšování výrobních kapacit celkem o 1,2 milionu aut ročně, přičemž jen americká filiálka HMGMA si do roku 2030 polepší o 500 000 ročně. Dojde také na softwarově definované továrny. Dále vstup do nových segmentů středně velkých pick-upů (2030) a lehkých užitkových vozidel a urychlení vývoje klíčových technologií v čele s trakčními bateriemi pro elektromobily. Ty dostanou od příštího roku dálkové řízení přes cloud i u odstavených aut a do roku 2027 zatím blíže nespecifikované skokové vylepšení, které sníží náklady o 30 %, navýší energetickou hustotu o 15 % a dobu nabíjení zkrátí rovněž o 15 %. Připravuje se rovněž nová generace palivových článků.

Urychluje se rovněž příchod dalšího milníku v podobě softwarově definovaných vozidel (SDV) na základě distribuovaného operačního systému Pleos, která umožní díky oddělení softwaru od hardwaru mnohem operativnější aktualizace a individualizace včetně dodatečného vylepšování například bezpečnostních systémů. V rámci tohoto posunu dojde již ve druhém pololetí příštího roku na zcela nový palubní infozábavní systém Pleos Connect, který nabídne mimo jiné zobrazování ve více oknech, aktualizace podle uživatelského nastavení či palubní obchod s aplikacemi třetích stran.

Hyundai si neklade nereálné cíle stran přechodu na čistou elektromobilitu, proto plánuje, že z 5,55 milionu vyrobených aut v roce 2030 má být 3,3 milionu elektrifikovaných, to však zahrnuje všechny stupně elektrifikace včetně hybridů. A od roku 2027 začnou v seznamu figurovat i elektrické modely se spalovacím prodlužovačem dojezdu (EREV) a celkovým dojezdem přes 965 km, které chce Hyundai začít nabízet jako alternativu k čistě bateriových elektromobilům BEV. Hybridy začne od roku 2026 nabízet i dceřiná značka Genesis, celkem jich bude v nabídce v roce 2030 přes 18.

A konečně nové modely; ty Hyundai oznámil za zmíněné časové období rovnou čtyři, i když půjde vesměs o regionální modely, z nichž některých se u nás nedočkáme. Rozhodně se ale můžeme těšit na malý Ioniq 3 se zmíněnou novou generací infozábavy, Indie zase dostane svůj první elektromobil, navržený pro tamější podmínky a vyrobený s využitím místních subdodávek. V Číně zase dojde na elektrické SUV Elexio a kompaktní elektrický sedan. Připravované modely EREV se mohou těšit na sady akumulátorů z vlastního vývoje, což jim dále zlepší parametry. Připravuje se i rozšíření palety sportovních modelů N včetně nového Ioniqu 6N. A konečně se počítá s uvedením elektrifikovaných velkých lehkých užitkových modelů na severoamerický trh.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze