Hyundai má motor, který zvyšuje výkon a snižuje emise

Hyundai má motor, který zvyšuje výkon a snižuje emise
  • Jde o novou technologii regulující otvírání a zavírání ventilů v závislosti na provozních podmínkách
  • Technologie zvyšuje výkonové parametry o 4 %, ale zároveň snižuje spotřebu paliva o 5 % a emise o 12 %
  • Nová technologie je připravena pro sériovou výrobu a bude mít debut v motoru Smartstream G1.6 T-GDi

Společnost Hyundai vyvinula technologii CVVD (Continuously Variable Valve Duration), která plynule mění dobu otevření ventilů. Nová technologie bude využita v budoucích vozidlech Hyundai a Kia. Inovace byla představena ve středu 3. července v reprezentačním a zážitkovém komplexu Hyundai Motorstudio Goyang společně s motorem Smartstream G1.6 T-GDi, který bude jako první vybaven touto technikou.

Systém CVVD optimalizuje výkonové parametry motoru i hospodárnost a zároveň významně přispívá k ochraně životního prostředí. Vyspělá konstrukce ventilového rozvodu umožňuje měnit okamžiky otevření a uzavření ventilů v závislosti na provozních podmínkách. Výsledkem je zvýšení výkonových parametrů o 4 % a pětiprocentní snížení spotřeby paliva. Kromě toho se podařilo snížit emise o 12 %.

Vývoj systému CVVD je dobrým příkladem, jak Hyundai posiluje naše technologie v oblasti poháněcího ústrojí,“ řekl Albert Biermann, prezident a vedoucí divize výzkumu a vývoje ve společnosti Hyundai. „Budeme i nadále pokračovat v našem úsilí o inovace, abychom realizovali změnu paradigmat a zajistili trvalou udržitelnost našeho obchodního modelu.“

Nový motor Smartstream G1.6 T-GDi, představený společně s novou technologií CVVD, je zážehový řadový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem, který dosahuje nejvyššího výkonu 180 koní a maximálního točivého momentu 265 Nm. Nové poháněcí ústrojí používá jako první technologii CVVD koncernu Hyundai a také je vybaveno systémem nízkotlaké recirkulace výfukových plynů (LP EGR), která optimalizuje hospodárnost.

Nová jednotka má navíc integrované řízení oběhu chladicí soustavy, která rychle zahřeje nebo ochladí motor na optimální provozní teplotu. Tento systém přímého vstřikování paliva pracuje s vysokým tlakem 350 barů v porovnání s 250 bary předchozí jednotky T-GDi. Použití pohyblivých dílů s nízkým třením snižuje třecí ztráty o 34 %.

Nový motor Smartstream G1.6 T-GDi nalezne uplatnění v modelu Hyundai Sonata Turbo, který bude představen ve druhé polovině letošního roku. Bude to první z řady nových modelů Hyundai a Kia, které budou poháněny tímto motorem. Informace o prvním vozidle Kia, poháněném tímto motorem, budou zveřejněny později, a to v rámci premiéry příslušného modelu.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze