Možná si někteří z vás řeknou, že technologie a hot-hatch, to přeci nejde moc k sobě. Do jisté míry pravdu máte, ale do jisté míry také ne. Však i takový motorsport dnes je jedna velká technologie. Však takový závodní vůz Cupra TCR je vybaven 55 senzory. Ne že by hot-hatch potřeboval tolik senzorů, ale některé prvky obzvláště oceníte. My jsme vybrali dva, které najdete v Hyundai i30 N.
Není tomu tak dávno, kdy jsem se právě s modelem, za kterým stojí Albert Biermann, dostal na okruh. Šlo o mojí první zkušenost s manuální převodovkou na okruhu. A až tam jsem ocenil „lištu“, která se nachází mezi budíky. O co jde? Jak postupně rostou otáčky motoru, lišta se pomalu vybarvuje, a to od bílé a žluté až po červenou. Jakmile je čas přeřadit na vyšší rychlostní stupeň, tak se celá lišta rozbliká. Vy stále můžete sledovat cestu a periferně vidíte, kdy je čas řadit. Příjemná věc.
Indikaci teploty oleje i vody, tlaku turbodmychadla nebo využití točivého momentu, tu dnes najdete ve spoustě sportovně laděných modelů. U Hyundai i30 N se mi líbí pásek oranžových obdélníků, které vám dávají najevo, že motor není ideálně zahřátý, a v ideálním případě byste přes otáčky, kam až „ukazatele“ sahají, neměli jít.