Dvě vychytávky, co se nám líbily v Hyundai i30 N. Uhodnete je?

2
Dvě vychytávky, co se nám líbily v Hyundai i30 N. Uhodnete je?
  • Za vývojem Hyundai i30 N stojí Albert Biermann
  • Ten vedl dlouhá letá divizi M u automobilky BMW
  • Rádce řazení i ukazatel „zahřátí“ motoru jsou příjemní pomocníci

Možná si někteří z vás řeknou, že technologie a hot-hatch, to přeci nejde moc k sobě. Do jisté míry pravdu máte, ale do jisté míry také ne. Však i takový motorsport dnes je jedna velká technologie. Však takový závodní vůz Cupra TCR je vybaven 55 senzory. Ne že by hot-hatch potřeboval tolik senzorů, ale některé prvky obzvláště oceníte. My jsme vybrali dva, které najdete v Hyundai i30 N.

Hyundai i30 N

Není tomu tak dávno, kdy jsem se právě s modelem, za kterým stojí Albert Biermann, dostal na okruh. Šlo o mojí první zkušenost s manuální převodovkou na okruhu. A až tam jsem ocenil „lištu“, která se nachází mezi budíky. O co jde? Jak postupně rostou otáčky motoru, lišta se pomalu vybarvuje, a to od bílé a žluté až po červenou. Jakmile je čas přeřadit na vyšší rychlostní stupeň, tak se celá lišta rozbliká. Vy stále můžete sledovat cestu a periferně vidíte, kdy je čas řadit. Příjemná věc.

Indikaci teploty oleje i vody, tlaku turbodmychadla nebo využití točivého momentu, tu dnes najdete ve spoustě sportovně laděných modelů. U Hyundai i30 N se mi líbí pásek oranžových obdélníků, které vám dávají najevo, že motor není ideálně zahřátý, a v ideálním případě byste přes otáčky, kam až „ukazatele“ sahají, neměli jít.

Diskuze ke článku
Třeba Pako
To jsou opravdu pozoruhodné věci... Vše je samozřejmě klasickou asijskou kopií evpropských nápadů. Kdyby měl autor tušení, určitě by zmínil, že onen ukazatel teplotního stavu motoru diodami kolem otáčkoměru pochází z takřka 20 let starého modelu BMW M3 E46.
Michal
Super vychytávky, jsem zvědavý s čím přijde Hyundai dál. Poslední dobou se jim opravdu daří, jen tak dál!

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze