Hyundai má autonomní Ioniq. Testuje na něm čtvrtý level samočinného řízení

Hyundai má autonomní Ioniq. Testuje na něm čtvrtý level samočinného řízení
  • Autonomní řízení bude mít rok od roku v automobilovém světě důležitější postavení
  • Budoucnost je ve vzájemné komunikaci chytré infrastruktury a právě autonomních vozů

Změna automobilů je v posledních několika letech jasně viditelná. Tím nemyslím jen elektrifikaci, ale především přítomnost stále většího a většího počtu technologií. Například autonomní řízení bude hrát v automobilovém světě čím dál větší roli. Mění se i podstata auta jako takového. Zatímco dříve šlo pro spoustu lidí s trochou nadsázky o člena rodiny, dnes je to ve velkém počtu případů pouze dopravní prostředek.

Hyundai Ioniq Electric (2019)

Technologie autonomní jízdy nalézají čím dál širší uplatnění, přestože se stále nacházejí v raných fázích svého vývoje. Jejich důsledné využívání by mohlo zásadně změnit způsob, jímž se dostáváme z bodu A do bodu B. Autonomní jízda přetvoří vzhled a charakter našich vozidel a díky ní bude cestování mnohem příjemnější. Postoje zákazníků se postupně mění. Jejich pozornost se přesouvá k ekonomice založené na sdílení a k řešením pro bezproblémovou mobilitu. Je jasné, že se tomu musí automobilový průmysl náležitě přizpůsobovat. Značky, jako je Hyundai, již nebudou pouhými výrobci automobilů, ale měly by se změnit v poskytovatele služeb nabízející komplexní řešení pro uspokojení individuálních požadavků zákazníků.

Hyundai nyní v tomto modelu testuje na evropských silnicích technologie pro autonomní jízdu úrovně 4. Automobily jsou dnes rozdělovány z hlediska ovládání (řízení) do šesti úrovní, z nichž úrovně 1 až 5 představují stupně automatizovaného, resp. autonomního řízení:

Úrovně Popis
Úroveň 0 Všechny významné systémy jsou ovládány řidičem.
Úroveň 1 Některé systémy, například tempomat nebo automatické brzdění, mohou být ovládány automobilem.
Úroveň 2 Vozidlo nabízí alespoň dvě souběžně automatizované funkce, jako je akcelerace nebo řízení. Řidič však musí vždy zajistit bezpečný provoz.
Úroveň 3 Automobil může za určitých podmínek ovládat bezpečnostní funkce, řidič však musí převzít na vyzvání řízení.
Úroveň 4 Automobil je v některých provozních podmínkách, nikoli však ve všech, zcela autonomní. U této úrovně lze hovořit o velmi automatizované jízdě.
Úroveň 5 Vůz je zcela autonomní ve všech provozních situacích.

Technologie autonomní jízdy nabídnou řidičům ještě větší přínosy, pokud budou propojeny s potřebnou infrastrukturou. Například inteligentní semafory dokážou s autonomními vozidly komunikovat. V tom se skrývá potenciál pro další zvýšení bezpečnosti silničního provozu a snížení rizika vzniku dopravních zácp.

Hyundai Motor Group již nyní spolupracuje se společností Aurora. Tento krok upevnil strategické partnerství navázané mezi oběma společnostmi v roce 2018. Hyundai, Kia a Aurora v jeho rámci vyvíjejí technologie pro automatizované řízení modelu NEXO, vlajkové lodi značky Hyundai v segmentu automobilů s palivovými články. Společnosti na základě nové investice rozšíří vývoj na další modely a vytvoří optimální platformu pro autonomní vozidla Hyundai a Kia.

S výzkumným autonomním vozidlem Ioniq úrovně 4 již myslíme o krok napřed, protože zkoumáme, jak se musí automobilový průmysl, technologie a infrastruktura změnit, abychom byli připraveni na budoucí mobilitu,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, odpovědný za marketing a produkt, a dodává: „Hyundai bude i nadále investovat do urychlení vývoje technologií pro autonomní jízdu.“

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze