Ještě předtím, než Honda ukázala prakticky sériovou podobu svého elektromobilu, už i koncept nabízel displeje přes celou palubní desku. Otázkou bylo, jak je Honda zvládne využít. Dnes už máme první informace.
„Naším cílem u vozu Honda e bylo, aby jednoduchý styl karoserie pokračoval i uvnitř. Celková atmosféra interiéru v kombinaci s výjimečným pohodlím za použití osvědčených materiálů, jako je dřevo a dekorativní tkaniny, připomíná moderní obývací pokoj,“ vysvětluje hlavní vedoucí projektu Honda e, pan Kohei Hitomi. „V tomto moderním, uklidňujícím prostředí mohou cestující bez problémů využívat pokročilé technologie, jako je kamerový systém zrcátek a duální dotykový displej, které jsou velmi sofistikované, ale velmi snadno se používají. “
Digitální přístrojová deska po celé šířce interiéru vozu byla navržena s důrazem na bezproblémové používání propojených aplikací a služeb. Tvoří ji pět úhledně začleněných barevných obrazovek s vysokým rozlišením. Displeje systému bočních kamerových zrcátek jsou umístěny ergonomicky na obou koncích přístrojové desky, aby řidič měl přirozený pocit pohledu, zatímco displej systému středového kamerového zrcátka přenáší obraz ze zadní středové kamery a zvětšuje tak zorné pole řidiče. Sdružený přístrojový displej TFT o velikosti 8,8 palce před řidičem předává řidiči důležité informace o vozu, včetně stavu akumulátoru a nabíjení, zvoleného režimu jízdy a bezpečnostních údajů.
Největší plochu digitální přístrojové desky Honda e zabírají dva dotykové LCD displeje o velikosti 12,3 palce. Ty jsou primárně určeny pro informační a zábavní systém a zobrazují celou řadu inteligentních aplikací a služeb. Toto důmyslné, vysoce intuitivní a nastavitelné rozhraní bylo navrženo s důrazem na maximální použitelnost a posouvá vozidlo do sféry, kdy již není pouhým dopravním prostředkem, ale je plně začleněno do moderního životního stylu majitele.
Vzájemně propojené služby a aplikace lze ovládat prostřednictvím osobního asistenta Honda za použití hlasových příkazů – podobně jako to má například Mercedes, kdy stačí říci jen „Hej Mercedesi“. Stejnou cestou půjde i Honda. V autě bude stačit vyslovit slova „O.K. Honda“ a následně zadat příkaz. Dobrou zprávou je, že Honda neopomene také mobilní aplikaci pro vzdálený přístup do automobilu.
Nový kompaktní elektromobil společnosti Honda je klíčovou součástí budoucnosti značky. Ta si vytkla za cíl, že do roku 2025 budou všechny její vozy prodávané v Evropě vybaveny elektrifikovanou technologií. Sériová výroba prvního akumulátorového elektromobilu pro evropský trh, který byl představen v prototypové podobě na ženevském autosalonu v roce 2019, bude zahájena v průběhu tohoto roku.