Historická čerpací stanice na Zličíně se promění v moderní nabíjecí stanici

2
Historická čerpací stanice na Zličíně se promění v moderní nabíjecí stanici
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Vznikající síť charge and ride nabídne ultrarychlé nabíjení s kvalitním zázemím
  • Jedna z prvních stanic vyroste na místě prvorepublikové čerpací stanice
  • Ta projde rekonstrukcí a vznikne zajímavé spojení historie s moderními technologiemi

V současné době rozšiřují síť rychlonabíjecích stanic tři největší provozovatelé, ale vstup na trh chystá další hráč s velmi zajímavým projektem. Jde o firmu charge and ride, jejíž cílem je vybudovat síť ultrarychlých nabíjecích stanic s velmi kvalitním zázemím. Elektromobilista, který přijede nabíjet, má dostat stejné služby, na které jsou zvyklí řidiči u čerpacích stanic. Navíc pro nabíjení nebude potřeba žádná další čipová karta.

U historické čerpací stanice na Zličíně tato myšlenka vznikla

Tato myšlenka vznikla právě u této již nepožívané čerpací stanice, jejíž historie sahá až do První republiky. Aleš Neuschl, nyní CEO společnosti charge and ride s.r.o., který se již mnoho let zabývá elektromobilitou, si uvědomil, že elektromobilisté často nemají potřebné zázemí při nabíjení na cestách. Myšlenka zrekonstruovat tuto prvorepublikovou čerpací stanici, která byla postavena ve funkcionalistickém stylu a navržena architektem Ladislavem Machoněm, se mu líbila natolik, že se rozhodl z ní vytvořit centrálu a „výstavní skříň“ tohoto zajímavého projektu.

Základními pilíři projektu charge and ride je rychlost, která usnadní používání elektromobilu i lidem bez možnosti nabíjení doma, vytvoření kvalitního zázemí s toaletami a občerstvením 24 hodin denně a jednoduchost. Zároveň ale bude nabíjení za rozumnou cenu, protože ani ultrarychlé nabíjení výkonem až 300 kW nepřesáhne cenu 10 Kč/kWh. „Standardní“ rychlé nabíjení do 150 kW pak bude levnější. V přípravě jsou nabíjecí místa na několika lokalitách a brzy vám přineseme více informací.

Vzhledem k tomu, že u historické čerpací stanice je nutné udělat určité úpravy pro splnění technických předpisů, například prostor pro průjezd záchranné techniky, bude pravděpodobně první spuštěnou stanicí tohoto projektu ta v Ostravě. Na Zličíně bude kromě rekonstrukce stávajícího objektu a zmíněných úprav pro splnění současných norem potřeba zajistit například i odvoz kontaminované zeminy. I tato stanice by ale měla být v provozu již letos na podzim. Vývoj tohoto zajímavého projektu budeme průběžně sledovat a přinášet vám aktuální informace.

Související články
Diskuze ke článku
Roman P
Roman P
No né, tak se toto jinak velmi zajímavé místo stane opět čerpací stanicí, tentokrát ale elektronů namísto benzínu. Fantastický počin, též chválím moc pěkné fotky a budoucímu provozovateli držím palce, za tu cenu je to dost odvážný projekt (bez dotací to nejspíše nepůjde).

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze