Ford je nyní vnímán jako automobilka, dohánějící zpoždění ve vývoji elektromobilů. Jenže to není tak docela správný pohled; Ford novodobý elektromobil uvedl, a to jako jeden z prvních velkých výrobců, již v roce 2011 (jen několik měsíců po Tesle Model S). A také jej až do roku 2018 v USA nabízel, byť s nevalnými úspěchy. V nejlepších dobách jich prodal necelých 2 000 ročně, tedy méně, než Tesla aktuálně vyrobí aut za jediný den. Není divu; šlo o tzv. compliance car, tedy elektromobil ušitý horkou jehlou ze spalovacího modelu metodou „baterii dáme, kam se vejde, jen ať to vyjede co nejdřív“. Baterie se bohužel vešla jen do kufru, čímž ho polovinu zabrala (u hatchbacku docela problém) a navíc posunula těžiště auta výrazně dozadu s příslušným vlivem na trakci i jízdní vlastnosti (stejným problémem trpěly třeba i Renaulty Fluence Z.E.).
Přesto nový elektromobil, který by po extrémech F-150 Lightning a Mustang Mach-E konečně mohl dostat proporce normálně velkého auta, použitelného i v evropských aglomeracích, bude zřejmě opět Focus, nebo přinejmenším auto podobného formátu. Přišel s tím insideevs.com s odvoláním na Autocar, podle nějž šéfdesigner Fordu připustil příchod několika nových elektrických modelů různých proporcí. A Autocar prý tvrdí, že půjde právě o Focus. Pravdou je, že kompaktní globální model, jehož pátá generace už se intenzivně připravuje, by k tomu byl ideálním kandidátem.
Na druhou stranu právě tento britský zdroj mívá občas trochu velké oči. V roce 2015 například přišel s informací, že Ford potvrdil příchod nového elektrického Focusu už na konec roku 2016 a v roce 2020 už měl prodávat 13 plně elektrických modelů.