Špičkový inženýr americké značky Ford, který má na starosti sekci elektromobilů, se nyní pochlubil novými plány značky. Konkrétně jde o člověka jménem Charles Poon, který prozradil, že automobilka aktivně pracuje na nasazení naprosto nového typu baterie. Ta má obsahovat lithium a mangan, dostane označení LMR a její nasazení umožní příchod levných elektromobilů s vysokým dojezdem. Poon doslova řekl, že jeho tým vyvinul novou chemii článků ve svém výzkumném a vývojovém středisku baterií Ion Park v Romulusu v americkém Michiganu. Baterie LMR má několik výhod oproti typům na bázi niklu. Mezi výhody máme počítat vylepšenou bezpečnost a stabilitu, větší hustotu energie vedoucí k delšímu dojezdu a hlavně pak již zmíněné snížení výrobních nákladů.
.Tento typ baterie pak dále nabízí vynikající hustotu energie a cenové výhody díky eliminaci niklu a kobaltu. LMR články také zpočátku nabízejí vysoké pracovní napětí. Na druhou stranu, baterie typu LMR zatím nejsou využívány hlavně kvůli svému napěťovému útlumu, což v překladu znamená podstatnou ztrátu napětí v průběhu času. LMR také trpí vážnými ztrátami kapacity, což by časem mohlo vést k rapidnímu snížení dojezdu a zhoršené tepelné stability. Jenže Ford si je těchto problému plně vědom a již nějakou dobu tyto články vyrábí na své pilotní lince. Zkoumá jednotlivé úpravy a řešení, což by mohlo vést k postupné eliminaci výše zmíněných problémů. Aktuálně Ford využívá například baterie typu LFP, kterou najdeme u základní verze Mustangu Mach-E. Časem ale dorazí několik nových elektrických modelů, přičemž některý z nich by mohl překvapit typem baterie. Ford si však veškeré podrobnosti pečlivě hlídá a nechává si vše důležité pro sebe, což je celkem logické.