Vedení rodícího se šampionátu Extreme E oznámilo nové partnerství celosvětového měřítka. Je jím tříletá dohoda se společností Discovery, díky které i motorističtí fanoušci z Česka uvidí živé přenosy závodů elektrických SUV na obrazovkách stanic Eurosportu s českým zvukovým doprovodem. Jedná se tak o první odklon od původních plánů pořadatelů.
Tím bylo znepřístupnit závody veřejnosti, ale i televizním štábům. Z jednotlivých klání měl na konci roku vzniknout desetidílný dokument pojednávající nejen o závodech, ale i o problematických tématech daných závodních lokalit. Tvorbou dokumentu byl pověřen oscarový producent Fisher Stevens, který režíroval například populární dokument National Geographic „Je s námi konec?“, kde ústřední postavu hrál Leonardo diCaprio. Všichni účastníci proto měli podepsat doložku o nevynášení informací na veřejnost. To je už ale zřejmě passé.
Prvních pět závodů se bude konat počátkem roku 2021. Konkrétně šampionát odstartuje 23. až 24. ledna v Lac Rose v Senegalu. Všechny akce se uskuteční v odloučených lokalitách, které jsou negativně ovlivňovány činností člověka a rostoucím vlivem klimatické změny. Série si klade za cíl zvýšit povědomí o otázkách životního prostředí a inspirovat diváky k zamyšlení, jaký jako lidstvo na něho máme vliv.
Pomoc organizátorům ve skladbě edukativního programu, který bude rovněž součástí vysílání, nabídne vědecká komise složená z předních vědců z Oxfordské a Cambridgeské univerzity. Podobně pomohou vyřešit i logistické otázky, jejichž negativní dopad chce série zcela eliminovat. Dále se vědci zasadí i o zlepšení situace mezi místními komunitami každé z destinací.
„Je to skvělá zpráva, že se společnost Discovery připojila k rozšiřující se síti našich vysílacích partnerů. Díky rozsáhlému portfoliu kanálů je značka Discovery známá po celém světě a pomůže nám představit závody Extreme E globálnímu publiku. Momentálně tvrdě pracujeme na přípravě první sezony závodů. Mezi naše klíčové pilíře patří životní prostředí, rovnost a elektrifikace. Extreme E je inovativní série zahrnující virtuální realitu, rozšířenou realitu, 3D, pokrokové využití kamery, hlasování fanoušků a závodníky natáčející svou jízdu,“ řekl marketingový ředitel Extreme E Ali Russel.
We're pleased to announce a three-year deal to screen @ExtremeELive
— Eurosport (@Eurosport) July 28, 2020
In partnership with @Discovery & @MotorTrend, viewers across Europe & North America will benefit from live broadcasts & on-demand streaming
Details of the electric off-road series at: https://t.co/RS46LgYFFL pic.twitter.com/F03qZUkpsX