Ford spouští nejrozsáhlejší transformaci své evropské části v celé historii působení značky na starém kontinentu. Společnost je zároveň na dobré cestě dosáhnout v letošním roce značného zlepšení finančních výsledků. Dláždí si tak cestu k udržitelné ziskovosti a naplnění dlouhodobého cíle dosahovat EBIT marže ve výši šesti procent.
„V souladu s celosvětovým redesignem společnosti budou obchodní aktivity Fordu v Evropě koncentrovanější. Vyšších zisků budeme dosahovat díky zaměření na potřeby zákazníků a štíhlé organizační struktuře,“ řekl Stuart Rowley, prezident Ford of Europe. „Rychlé uvedení naší nové strategie do praxe nám umožňuje investovat, rozvíjet náš úspěšný program v sektoru užitkových automobilů a nabízet zákazníkům více elektrifikovaných vozů, SUV, atraktivních sportovních derivátů a legendárních dovážených modelů.“
Nový evropský provozní model a z něj vyplývající organizační změny vstupují v platnost 1. července. Zřízením tří nových obchodních skupin – Užitkové vozy, Osobní vozy a Dovážené vozy – se umožní rychlejší rozhodování vycházející z potřeb zákazníků. Každá skupina má vlastní řídicí strukturu včetně ředitelů marketingu, výroby a produktového vývoje.
Ford také modernizuje a rozšiřuje svoji produktovou paletu pro Evropu. V následujících pěti letech uvede na trh nejméně tři zcela nové modely a bude nadále rozšiřovat svoje rostoucí portfolio SUV a crossoverů. Nové modely se v nabídce zařadí vedle již ohlášených novinek: nové Kugy, Pumy a Exploreru Plug-In Hybrid.
Každý nový osobní model značky Ford bude k dostání také v elektrifikovaném provedení. Budoucí řada elektromobilů s bateriovým pohonem se bude vyrábět v Evropě.
„Naše budoucnost je spjatá s elektrifikací,“ dodal Rowley. „Elektrifikujeme napříč portfoliem a přinášíme zákazníkům dostupnější elektrifikované vozy, které se dobře řídí, mají menší spotřebu paliva a jsou šetrnější k životnímu prostředí.“