Ačkoliv Škodu Auto těžce postihla čipové krize a její prodeje se propadly zpět pod milion prodaných vozů ročně (zaokrouhleno na 878 200, v roce 2020 to bylo 1 004 800), Enyaq vychází z krize posílen. Nejenže se ho díky absolutní prioritě problémy se subdodávkami téměř nedotkly, navíc hned za první úplný tržní rok dosáhl velmi slušného výsledku. Počítadlo prodaných vozů se totiž zastavilo na zaokrouhleném čísle 44 600, což znamená nejen překročení magické pětiprocentní hranice na celkových prodejích, ale především útok na žebříček nejprodávanějších modelů. Za Enyaqem se totiž umístil regionální Kushaq (12 800 ks), byť zatím neprožil celý tržní rok. A především menší a výrazně levnější Scala obhájila deváté místo jen těsně (48 200).
Nejsilnějším trhem pro značku zůstává s náskokem Německo (136 800), následované Ruskem (90 400) a Českem (79 900). Čína se naopak meziročně propadla o více než polovinu a 71 200 prodaných Škodovek stačí na bramborovou medaili. Enyaq nasbíral řadu ocenění, například Nejoblíbenější auto roku 2022 ve Švýcarsku, Golden Steering Wheel 2021 či Nejlepší elektrické SUV v ceně do 50 000 eur podle Auto Trophy. Je také ve finále ankety Auto roku 2022, která bude vyhlášena v únoru.
Technické parametry Škoda Enyaq (2020) 60 iV
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 649 × 1 879 × 1 616 mm, 1 998 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 132 kW, 180 koní, točivý moment: 310 Nm |
Baterie | 62 kWh (58 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 120 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 15,9 kWh / 100 km, dojezd: 404 km |
Cena od | 1 239 900 Kč |