Enyaq zažil dobrý rok, v prodejích už dostihuje spalovací Škodovky

8
Enyaq zažil dobrý rok, v prodejích už dostihuje spalovací Škodovky
Fotografie: Robin Novotný, fDrive.cz
  • Během čipové krize dostává výroba Enyaqu přednost
  • V žebříčku nejprodávanějších Škodovek šplhá vzhůru
  • Letos prodeje posílí nové verze i Enyaq Coupé

Ačkoliv Škodu Auto těžce postihla čipové krize a její prodeje se propadly zpět pod milion prodaných vozů ročně (zaokrouhleno na 878 200, v roce 2020 to bylo 1 004 800), Enyaq vychází z krize posílen. Nejenže se ho díky absolutní prioritě problémy se subdodávkami téměř nedotkly, navíc hned za první úplný tržní rok dosáhl velmi slušného výsledku. Počítadlo prodaných vozů se totiž zastavilo na zaokrouhleném čísle 44 600, což znamená nejen překročení magické pětiprocentní hranice na celkových prodejích, ale především útok na žebříček nejprodávanějších modelů. Za Enyaqem se totiž umístil regionální Kushaq (12 800 ks), byť zatím neprožil celý tržní rok. A především menší a výrazně levnější Scala obhájila deváté místo jen těsně (48 200).

Nejsilnějším trhem pro značku zůstává s náskokem Německo (136 800), následované Ruskem (90 400) a Českem (79 900). Čína se naopak meziročně propadla o více než polovinu a 71 200 prodaných Škodovek stačí na bramborovou medaili. Enyaq nasbíral řadu ocenění, například Nejoblíbenější auto roku 2022 ve Švýcarsku, Golden Steering Wheel 2021 či Nejlepší elektrické SUV v ceně do 50 000 eur podle Auto Trophy. Je také ve finále ankety Auto roku 2022, která bude vyhlášena v únoru.

Technické parametry Škoda Enyaq (2020) 60 iV

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 649 × 1 879 × 1 616 mm, 1 998 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon132 kW, , točivý moment: 310 Nm
Baterie62 kWh (58 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW,
Spotřeba?, dojezd: 390 km
Cena od1 059 900 Kč
Diskuze ke článku
Alex Ander
Alex Ander
Jestli to neni tak, ze propad produkce neprimo nahrava do karet Enyaqum :D
JOHN ROCK
JOHN ROCK
A co jako?
Násilím dotlačili lidí k nákupu auta,kteréž nikdo normální dobrovolně nekoupi. Za tu cenu je jeho využití opravdu k smíchu. Dojezd podle testů je o 200 km menší než deklarují.
Prostě tohle nemá smysl a jako škodovka už vůbec ne.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze