Enyaq slaví. Už jich u zákazníků jezdí pěkně kulatý počet

7
Enyaq slaví. Už jich u zákazníků jezdí pěkně kulatý počet
Fotografie: Škoda Auto
  • Dodávky všech provedení elektromobilu Škoda Enyaq začaly v roce 2021
  • Na několika evropských trzích je Enyaq dlouhodobým bestsellerem

Celkový počet objednávek všech provedení jediného elektromobilu na platformě MEB, který se nevyrábí v Německu, už přesáhl 175 000. Ještě zajímavější ale je, kolik Enyaqů už bylo dodáno novým majitelům. Počitadlo během letošního listopadu překonalo 90 000, Enyaq se tak pomalu vydává vzhůru v seznamu nejprodávanějších Škodovek. Celé značce se daří rychle vzpamatovávat po nedávné čipové krizi a navíc rozjela vlastní výrobu trakčních baterií, takže není pochyb, že toto číslo brzy naroste na podstatně spektakulárnějších 100 000.


Škodě Enyaq se velmi dobře daří i na jednotlivých evropských trzích. Celkem na čtyřech z nich, konkrétně českém, slovenském, dánském a nizozemském, je dlouhodobou jedničkou mezi čistě bateriovými elektromobily, na lotyšském, finském, estonském a islandském dvojkou a na norském, švýcarském, bulharském, slovinském a litevském patří mezi tři nejlepší. V celé Evropské unii pak Enyaqu patří páté místo.

Technické parametry Škoda Enyaq (2020) 60 iV

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 649 × 1 879 × 1 616 mm, 1 998 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon132 kW, 180 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie62 kWh (58 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 120 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,9 kWh / 100 km, dojezd: 404 km
Cena od1 239 900 Kč
Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Škodovka už začala s marketingem, VW ještě ne. Uvidíme co bude za rok.
Anywh
Anywh
Tohle koupí jen blázen, všechny automobilky krom Tesly mají obrovské problémy s managementem baterií (nerovnoměrné teploty v battery packu), tedy baterie vydrží odhadem tak třetinu toho co Tesla. Ne Tesla auta jsou ruleta.
Milan Reznicek
Milan Reznicek
Tolik lží o prakticky nepoužitelném šrotu za nehorázné peníze. Každé naftové kombi si tenhle krám namaže na chleba🙈 Propady prodejů, zoufalství pomatenců věřícím báchorkám a auta na baterky, která nejsou konkurence schopná i přes brutální dotace a mediální masáž.
Jan Čermák
Jan Čermák
Cenovka Enyaqu mi přijde adekvátní. Oproti Kodiaqu se liší cca pouze o 10% a každý si může spočítat, že TCO vychází již do 2 - 3 let lépe, než srovnatelné auto jakým je např. Kodiaq.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze