Elektrifikovaných aut se v Evropě za září prodalo více než dieselů, ale...

2
Elektrifikovaných aut se v Evropě za září prodalo více než dieselů, ale...
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Celkově se v Evropě za září prodalo téměř 328 tisíc elektrifikovaných aut
  • Do toho se ale počítají i mild-hybridy, aut do zásuvky z toho bylo přibližně 154 tisíc
  • Nejprodávanějším elektrifikovaným autem v Evropě za září byla Tesla Model 3

Jeden čas byl naftový motor nejoblíbenějším pohonem v Evropě a pokrýval přes polovinu trhu osobních aut. Jeho podíl se ale postupně snižuje a letos v září se poprvé elektrifikované vozy dostaly před nafťáky, jak píše insideevs.com. Má to ovšem jedno velké „ale“.

Vývoj prodeje různých druhů pohonů v Evropě
Vývoj prodeje různých druhů pohonů v Evropě

Elektrifikované vozy dosáhly poprvé podílu trhu 25 %, ale není to tak, že by šlo pouze o elektromobily a plug-in hybridy. Počítají se do toho totiž nejen základní hybridy, ale i mild-hybridy. Zatímco základní hybridy jsou schopné i krátké jízdy na elektřinu, což například při popojíždění v koloně rozhodně pomůže, mild-hybridy jsou spíše jen vylepšené systémy stop-start a mnoho automobilek vyrábí i mild-hybridy s dieselovým motorem. Takže část dieselů se přesunula mezi mild-hybridy. I téměř 12procentní podíl elektromobilů a plug-in hybridů je pěkný výsledek, který ukazuje, že se s těmito pohony už musí počítat a pomalu přestávají být alternativními. Minulý rok byl za září podíl všech elektrifikovaných vozů 11 %, tedy nižší než letos u samotných EV a PHEV.

Porovnání podílu benzínových, naftových a elektrifikovaných vozů
Porovnání podílu benzínových, naftových a elektrifikovaných vozů zazáří 2020 a 2019

Nejprodávanějším elektrifikovaným vozem v Evropě se v září stala Tesla Model 3 s bezpečným náskokem před Renaultem ZOE a Volkswagenem ID.3, proti kterému je takřka na dvojnásobku. Nejprodávanější plug-in hybrid je až na šestém místě mezi auty do zásuvky a je jím Mercedes třídy A PHEV. V pořadí samotných plug-in hybridů je za ním Volvo XC 40 PHEV a Audi Q5 PHEV.


Z grafu je tedy vidět, že na autech do zásuvky se podílejí více elektromobily než plug-in hybridy. Celkově se na elektrifikovaných autech nejvíce podílí auta do zásuvky a full hybridy. I tak mezi nimi jsou i mild-hybridy a kdybychom je přesunuli tam, kam podle nás patří (tedy mezi benzínová a naftová auta), vyšlo by dieselových aut o něco více než skutečně elektrifikovaných. Ale čísla jsou i přesto velmi pěkná a meziroční nárůst je velký.

Diskuze ke článku
Ivan Hoe
Ivan Hoe
No bodejť, taky jsme nedostali na výběr u museli jsme nahoupit hybridy... Tlak shora je enormní, musíme se tvářit jako zelená firma. Sice nikoho nebaví nabíjet takže se jezdí jen na benzín (něco nepatrného snad rekuperace), ale vykazujeme že máme elektro a tím pádem úlevy. Už jen ten dotovaný parking - je fajn když někdo (většina co na to nemá) cáluje za vás ;-)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze