Rolls-Royce se vrací tam, kde byl předtím, než se stal ultrakonzervativní značkou pro britskou šlechtu. Tedy k technické progresivitě a pokroku. Osvědčil to už přednedávnem, když začal veřejnost velmi stylově vnadit na svůj chystaný elektromobil, vůbec první ve své 115leté historii. Ukázal totiž důkladně zamaskovaný prototyp kupé, které nahradí aktuální model Wraith, takže se mu už na první pohled hodně podobá. Jenže neprozradil prakticky nic dalšího, kromě toho, že výroba by se měla rozběhnout v roce 2023.
Ačkoliv staroslavná imperiální značka nepatří mezi hlavní diskuzní témata motoristických fanoušků, její počiny i tak budí značnou zvědavost. A někteří skalní fanoušci dosud vnímají spojení s BMW jako mesalianci. Nyní už tedy díky motor1.com víme, že si budoucí Rolls-Rolls zachová větší míru exkluzivity než například konkurenční Bentley Continental GT a místo koncernové platformy obdrží vlastní hliníkový prostorový rám, jako větší Phantom. Tím ovšem vícenáklady končí, pohon totiž, místo nákladného a zdlouhavého vlastního vývoje, převezme od stávajícího BMW iX, přesněji od chystaného polosportovního typu iX M60.
Opět nevíme nic bližšího, ale znamenat by to mělo zhruba 600 koní na všech kolech, sprint z klidu na 100 km/h kolem čtyř sekund a vůbec parametry, znamenající přiměřený pokrok po opuštění stávajícího dvanáctiválce biturbo. Spectre by měl vznikat ručně přímo v Goodwoodu, tamtéž, kde se dnes rodí Wraithy. Rozsáhlé testování pokryje zhruba 1,55 milionu kilometrů, což odpovídá, s typickým suchým humorem řečeno, zhruba 400 letům běžného používání Rollsu.