Elektrický příboj neslábne. Přichází Mercedes-Benz EQT

1
Elektrický příboj neslábne. Přichází Mercedes-Benz EQT
Fotografie: Mercedes-Benz
  • Představil se další elektrický Mercedes, tentokrát jako koncept
  • Mercedes-Benz EQT bude sedmimístné kompaktní MPV
  • Na výběr bude užitková i osobní verze

Novinka pro skromnější elektromilné rodiny se zařadí do hierarchie pod luxusní koráb Mercedes-Benz EQV. Účelně tvarovaný přepravník zamíří do stejného segmentu, v němž úspěšně operuje nedávno obměněný Volkswagen Caddy či čtveřice Citroën Berlingo/Peugeot Rifter/Opel Combo Life/Toyota Proace City Verso. Pokud hádáte, že jde o nástupce Mercedesu Citan, tedy odznakové verze Renault Kangoo, máte pravdu. Chystá se nicméně důležitá změna v nomenklatuře. Zatímco nyní se osobní verze jmenuje Citan Tourer, od příště se jí bude říkat vznešeněji „třída T“. A od svých největších konkurentů by zřejmě měla odskočit i velikostně; pokud se rozměry právě představeného konceptu blíží sériové verzi (což není vůbec jisté, protože zatím nebyly zveřejněny vůbec podrobnosti), pak by mělo délce prodloužené verze scházet do pěti metrů pouhých 55 mm. To je nejen o plných 7 cm více než má hlavní konkurent z Wolfsburgu jménem Volkswagen Caddy Maxi, ale také bezmála čtvrtmetrový nárůst proti stávajícímu Citanu Tourer XL. Každopádně by měl nový Mercedes nabídnout až 2+3+2 místa a v prodloužené verzi ještě k tomu pořádný zavazadelník.

Jak je z názvu konceptu EQT jasné, výrobce nabídne, vedle benzinového a dieselového pohonu, také plnou elektrizaci. Naopak se nepočítá s verzí PHEV, protože cena této technologie by se jen špatně vkliňovala do cenových hladin, obvyklých mezi kompaktními „polidštěnými“ dodávkami, mezi něž patří i nová třída T. Stejně jako stávající verze, spočine i ta nová na sdílené platformě s Nissanem a Renaultem, konkrétně s modelem Megane eVision. Ta by měla nabídnout plochou podlahu s velmi tenkou baterii vespod. A protože u elektrického Meganu už základní parametry známe, není vyloučeno, že se budou spíše více než méně prolínat i s novým Mercedesem EQT. Renault se chlubí s pohonem předních kol motorem 160 kW/218 k (toho se možná dočkáme u vrcholné verze), baterií 60 kWh/400 V, AC nabíjením až 22 kW a DC až 130 kW.

Zatímco třída T se na trh dostane v první polovině roku 2022, EQT přijde později zatím bez bližšího upřesnění. Do doby, než Mercedes sdělí cokoliv bližšího ke specifikacím či použité technice, můžeme se kochat nápady na konceptu a odhadovat, které z nich proniknout až do sériové podoby. Mezi ty, které to téměř určitě nebudou, můžeme klidně zařadit efektní 21" litá kola, stejně jako elektrický longboard, skrytý pod průhledným víkem v přihrádce pod zavazadelníkem. Mercedes má vůbec ve zvyku do svých elektrických konceptů umisťovat podobná překvapení, vzpomeňme třeba na předsériový elektro-Sprinter s integrovanými drony pro donášku zboží až před dům. Naopak leccos z výrazně tvarovaných obou konců bychom očekávat mohli, rovněž kokpit se tváří, že už by se na něm mnoho měnit nemuselo, samozřejmě s výjimkou sněhobílé kůže Nappa.

Mercedes-Benz EQT koncept