Mercedes-Benz EQV 300
test

Mercedes-Benz EQV 300

Odveze celou partu i velkou rodinu – čistě elektricky
4

Pokud chcete pohodlně odvézt sebe a 7 pasažérů čistě elektricky, donedávna moc na výběr nebylo. Mercedes ale přišel s elektrickou verzí svého populárního „Včka“, které se jmenuje EQV. Stojí 2 miliony korun, můžete ho mít ve dvou délkách, s velmi variabilním interiérem a má velkou 100kWh baterku pro dlouhý dojezd. Jaké je v praxi a má smysl si ho pořídit namísto spalovací verze? To odhalí náš dnešní test.

Mercedes postupně buduje svoji řadu čistě elektrických aut, zatím ale pouze jako předělávky spalovacích sourozenců. Po EQC, které vychází z SUV modelu GLC, tu máme EQV, které zase vychází z „Včka“. Je to dosud největší osobní elektromobil, který si na českém trhu oficiálně můžete koupit. Odveze řidiče a 7 pasažérů k tomu, za nimi je pak k dispozici ještě poměrně velký úložný prostor. Pro velké rodiny, hotelové či jiné shuttle služby nebo jen velkou partu kamarádů a všechny, kteří potřebují převést více lidí čistě elektricky, se to zdá být jako ideální nástroj. Nebo ne?

Mercedes-Benz EQV 300 – test

Technické parametry Mercedes-Benz EQV (2019)

Kompletní specifikace
KonstrukceMPV, 5 140 × 1 928 × 1 901 mm, 2 635 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 362 Nm
Baterie100 kWh (90 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 110 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 27 kWh / 100 km, dojezd: 405 km
Cena od2 100 000 Kč

Design: elektrické Včko jen s pár úpravami

Zatímco EQC Mercedes oproti spalovacímu GLC vizuálně poměrně dost upravil, v případě EQV tak radikální nebyl. Pod přední maskou jsou černě opticky spojena světla, poznávací znak elektrické řady EQ, pak už jsou tu jen maličkosti v podobě jiných kol, štítků EQ či modrých lišt pod nástupními prahy. V podstatě lze říci, že jde designově o elektrické „Včko“ a Mercedes toho moc nezměnil. Stále tak má auto zvenku čistě „dodávkoidní“ vzhled.

Elektrické „Včko“ si můžete koupit ve standardní (dlouhé) verzi s délkou 5,1 metru za zhruba 2 miliony korun včetně DPH, kterou máme i my, nebo v extra dlouhé verzi za příplatek jen 20 tisíc Kč. Ta má bezmála 5,4 metru na délku a za třetí řadou sedadel nabídne ještě 1 410litrový kufr. Pokud navíc zadní řadu sedadel vymontujete a necháte jen tu druhou, dostanete více než 5 tisíc litrů. A to už něco naložíte. Naopak krátkou verzi si v elektrické variantě EQV nekoupíte, tam musíte sáhnout po spalovacím motoru. Hodně zamrzí absence tažného zařízení, o kterou elektrické EQV přišlo oproti tomu spalovacímu. Je pravda, že byste s přívěsem moc daleko na jedno nabití nedojeli, ale i tak by bylo dobré tuto možnost zanechat.

Technika a výbava: dvě stě tisíc navíc

Základní cena EQV jsou necelé 2 miliony korun včetně DPH, naše testované je pak ve verzi Avantgarde, které zahrnuje třeba kompletní LED světla, podsvícené nástupní lišty, sportovní křídlo vzadu a další drobnosti, ale také velmi praktické prvky výbavy jako například levé posuvné dveře, kožené čalounění sedadel nebo zadní výklopné dveře se samostatně otevíratelným oknem. Cena takto vybaveného auta je 2,16 milionu Kč s DPH a stejně vybavená spalovací verze v motorizaci V 300d vyjde na zhruba 1,9 milionu Kč včetně DPH, cenový rozdíl je tedy zhruba 200 tisíc Kč, což vzhledem k celkové ceně není tak moc a může se při určitém nájezdu kilometrů a například při využívání parkování zdarma v Praze vcelku rychle vrátit.

Pod podlahou je uložena 100kWh baterie, ze kterých je přístupných 90 kWh. Společně s vozy Tesla Model S a X je tak EQV elektromobilem s vůbec největší baterií, zároveň je to ale také elektromobil, který má vůbec největší buffer ze všech (rozdíl mezi využitelnou a skutečnou kapacitou baterie). Pod přední kapotou je uložen elektromotor s výkonem 150 kW, který pohání přední kola. To je velký rozdíl oproti spalovací verzi, která má v základu poháněná zadní kola a za příplatek můžete mít i pohon 4×4. Ten zůstává elektrickému EQV bohužel zapovězen. Naopak vzduchový podvozek za příplatek 60 tisíc si i do elektrické verze pořídit můžete a rozhodně ho doporučujeme. Svezení s ním je velmi příjemné a díky němu zmizí jinak trochu „dodávkoidní“ pocit z podvozku. Maximální rychlost je 140 km/h, za příplatek 5 tisíc Kč 160 km/h, což je trochu kuriózní.

Mercedes-Benz EQV (2019)
Místo v kufru v dlouhé verzi. Pokud byste potřebovali ještě více místa, za 20 tisíc Kč si můžete připlatit za extra-dlouhou verzi

EQV váží 2,6 tuny, což je o necelých 400 kilogramů více, než má srovnatelná naftová varianta a může za to samozřejmě baterie. Maximální užitečné zatížení pak činí 940 kilogramů a celková hmotnost auta může dosáhnout až 3,5 tuny.

Diskuze ke článku
Two Gamers cz
Two Gamers cz
3x NE ,nemožnost nastavení dobijeni, klíč???, ručičky na displeji?? To by se snad nechal vydržet i ten dojezd ,ale tohle je krok i10 let zpět
Eva Wildova
Eva Wildova
Dojezd toho auta, hlavně po dálnici je tragicky. Pojedu lyžovat do St. Antonu z Prahy. Abych 3krat dobijela v podstatě. Bratru za 2 miliony v základní vybave, max. rychlost naprosto tragická, výkon nic moc na takovou těžkou kraksnu, budíky na přístrojovce 10let staré.
Jakub Franc
Jakub Franc
Jak je na tom aktivní řízení baterie ?? Nikde jsem se o tom nedočetl . Díky za to co děláte a Přeji jen to dobré v roce 2021 🙂

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze