Už i na Mazdu došlo. Japonská automobilka představila svůj první elektrický model, který se jmenuje Mazda MX-30, jak píše carthrottle.com. Elektromobil vychází z Mazdy CX-30. Obě auta mají stejné rozměry, jen světlá výška elektromobilu je vyšší o 30 milimetrů. Je vidět, že japonské automobilky chtějí zaujmout, a tak své elektromobily pojaly po svém. Tím myslím například Hondu e, která má displej přes celou palubní desku. I elektrická Mazda má svojí zajímavost: dveře otevírající se proti sobě, podobné, jako má například BMW i3.
Velmi se mi líbí interiér. Je minimalistický, jednoduchý a má hned dvojici displejů. Displej infotainmentu je umístěný na horní straně palubní desky, díky čemuž nemusíte tolik sklánět oči. Naopak displej níže slouží pro ovládání klimatizačních podmínek ve voze jako u Audi. Maximální nabíjecí výkon je 50 kW, palubní nabíječka zvládne až 22 kW.
Čím mě však Mazda zklamala, je velikost baterie. Ta činí 35,5 kWh a dle papírových údajů a cyklu WLTP zvládne na jedno nabití ujet 200 kilometrů. Jedná se tedy víceméně o městský a příměstský elektromobil. Mazda sice tvrdí, že i tak jde o čtyřnásobek průměrného denního nájezdu lidí v Evropě, uživatelé však mají problém s tím, jak klesne dojezd pod hranici 100 kilometrů, tak se necítí komfortně. Mazda sama prohlašuje, že jejich elektromobil je spíše druhé auto do rodiny. Jak je na tom po stránce výkonu nevíme. Naopak víme, že cena startuje na 899 999 Kč, a to konkrétně ve verzi First Edition. Rezervovat v České republice můžete už nyní. Skládá se však rezervační poplatek ve výši 26 000 Kč.
Technické parametry Mazda MX-30 (2020) EV
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 395 × 1 795 × 1 570 mm, 1 660 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 107 kW, 145 koní, točivý moment: 265 Nm |
Baterie | 35,5 kWh (32 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 50 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 19 kWh / 100 km, dojezd: 200 km |
Cena od | 949 000 Kč |