Včerejší 11. etapa slavné Rally Dakar měřila celkem 501 kilometrů a z toho se závodilo na 346 měřených kilometrech. Nepřinesla žádné zásadní změny na vedoucích pozicích, tak se podívejme jen stručně na hybridní speciály, které sledujeme primárně.
Pokračovala stíhací jízda speciálů Audi RS Q e-tron, které od půlky soutěže jedou rychle a postupně stahují ztrátu, kterou nabraly v první polovině závodu. V 11. etapě byl nejrychlejší Carlos Sainz s jedním ze zmíněných speciálů Audi, druhý byl Lucio Alvarez s Toyotou a třetí dojel Mattias Ekstrom s druhým speciálem Audi. Zatímco Alvarez měl na Sainze ztrátu 3 minuty a 10 sekund, Ekstrom dojel dalších 43 sekund za Alvarezem. Stephane Peterhansel pak dojel šestý se ztrátou necelých 6 minut na svého týmového kolegu, který etapu vyhrál.
Carlos Sainz/Lucas Cruz won the penultimate special of the 2022 @Dakar Rally today. Mattias Ekström/Emil Bergkvist finished third, and Stéphane Peterhansel/Edouard Boulanger sixth.
— Audi Sport (@audisport) January 13, 2022
>> https://t.co/i5Tnh0Pbjz#FutureIsAnAttitude #AudiDakar #Dakar2022 #RSQetron pic.twitter.com/km2YYlCCfc
V průběžném pořadí se nic nezměnilo, i po 11. etapě byli na prvních třech místech Nasser Al-Attiyah, Sebastien Loeb a Yazeer Al Rajhi. Stejně tak dvě úspěšnější posádky týmu Audi, vedené Ekstromem a Sainzem, zůstaly na 8. a 12. příčce průběžného pořadí. Stephane Peterhansel se pak posunul na 59. příčku. Carlos Sainz se snažil po problémech dostat zpět do první desítky, ale téměř hodinová ztráta před poslední etapou se zdá být příliš velká. Ale na Dakaru se může stát ledacos.
Hybridním speciálům mezi kamiony se ale už tolik nedařilo. Teruhito Sugawara s vozem Hino 600-Hybrid dojel až na 40. místě se ztrátou téměř 30 hodin na vítězného Nikolaeva. Stejnou ztrátu měl i Gert Huzink s hybridním Renaultem, postaveným v Česku. Ten měl velké problémy už v předchozí etapě. Dobrou zprávou ale je, že se dařilo Martinu Macíkovi, který etapu dokončil na 4. místě se ztrátou 12 minut na Nikolaeva s Kamazem. Ze zmíněných pilotů ale je v první desítce průběžného pořadí jen Martin Macík.
Aleš Loprais byl po 11. etapě na 21. pozici, Teruhito Sugawara hned za ním na 22. pozici a Gert Huzink na 27. místě. Jejich ztráta na první desítku pak byla přes 20 hodin, tedy příliš na to, aby se dostali do první desítky.