Některé typy automobilů se konvertují na ryze elektrický pohon snadno, u jiných je to extrémně obtížné. Mezi ty druhé patří superlehké roadstery kalibru Lotus 7, protože u nich rozhoduje každý kilogram hmotnosti. Ostatně historicky první Lotus 7 představený sirem Colinem Chapmanem v roce 1957 vážil pouhých 329 kg a navíc jej šlo koupit i jako stavebnici, a ušetřit tak polovinu ceny, která by padla na daně. Pokračovatel Caterham, který jako jediný drží práva na pokračování výroby od roku 1973, sice vůz podstatně zdokonalil, i přesto dodnes váží jeho základní verze 545 kg.
A to je hlavní problém, protože do takové welterové váhy nelze jen tak přidat 200kg baterii. Takže vznikla zcela nová konstrukce zaměřená na zachování co nejnižší váhy, výsledkem je koncept Caterham Project V, který to dotáhl na 1 190 kg. To je sice více než dvojnásobek, ovšem mezi rychlými elektromobily je to vynikající číslo. Jeho dosažení ovšem stálo řadu kompromisů v konstrukci i samotném návrhu. Vůz je v základu například trojmístný, čtvrté místo je za příplatek a přinese nějaké to kilo navíc. Baterie si navíc musí vystačit s kapacitou 55 kWh.
Dál už se ale kompromisy nedělaly. Podvozek vznikl z kombinace karbonu a hliníku, ze stejných materiálů je i karoserie. Všechna kola vedou dvojitá příčná ramena s plně nastavitelnou geometrií, pohon byl samozřejmě svěřen zadním kolům a obstarává ho synchronní motor s pevnými magnety integrovaný přímo v nápravě. Čtyři a čtvrt metru dlouhé kupé jezdí na 19 a 20" kolech, s výkonem 272 k by mělo pokořit stovku z klidu pod 4,5 sekundy a pokračovat až k 230 km/h. Nejvyšší rychlost ale v této kategorii nikdy nebyla tím nejdůležitějším parametrem. Baterie se na 150kW nabíječce doplní z 20 na 80 % SoC za 15 minut. Cílový dojezd činí 400 km.
Vůz by se mohl na přelomu let 2025 a 2026 začít vyrábět a měl by v rodné Velké Británii stát méně než 80 000 liber (2,22 milionu korun). Představený koncept byl stvořen s ohledem na ověření reálnosti výroby jednotlivých komponentů a předpokládaných nákladů.