O Projectu V od legendární britské značky Caterham z města Surrey jsme vás již informovali. Nyní ale insideevs.com upozornil na zajímavé video Fully Charged Show, které můžete vidět níže a odhaluje zajímavé detaily.
Aby se značce podařilo udržet co nejnižší hmotnost, která je pro její vozy typická, chybí vozu například přední kufr, což často v recenzích hodnotíme jako zápor, ovšem zde má i kvůli minimalizaci hmotnosti, která činí jen 1 190 kg, odůvodnění. Jak ale říká generální ředitel značky Bob Laishley ve výše vloženém videu Fully Charged Show, které bylo natočeno na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu, pro všechno existuje jednoduché vysvětlení: peníze. „Frunk“ tak chybí nejen kvůli snížení hmotnosti, ale také protože je jeho vývoj nákladný, stejně jako u každého dílu, který se má během své životnosti desettisíckrát otevřít a zavřít.
Tím se pomalu dostáváme k tomu, že se Caterham kvůli minimalizaci nákladů souvisejících s vývojem rozhodl použít některé díly vyrobené jinými automobilkami. Zjistili jsme tak, že například dveřní otvor pochází z Audi TT a přední sedadla zase z Maserati.
„Naším cílem není digitální zážitek z jízdy,“ řekl generální ředitel Caterhamu ve videu Fully Charged Show. „Chceme zachovat analogový pocit z řízení, jak jen to s elektrickým pohonem jde, a to je cesta, kterou právě začínáme,“ dodal.
Kupé o délce čtyři a čtvrt metru obouvá 19 a 20" kola a mezi jeho další zajímavé parametry patří výkon 272 koní, jenž pomáhá k překonání rychlosti 100 km/h za pouhých 4,5 sekundy s maximálním omezením na 230 km/h. Baterie má spíše skromnější kapacitu 55 kWh, ovšem s ohledem na minimalizovanou hmotnost má dostačit pro dojezd až 400 km. Podporováno má být 150kW nabíjení.
Vůz by se mohl začít vyrábět na přelomu let 2025 a 2026 a měl by v rodné Velké Británii stát méně než 80 000 liber (cca 2,22 milionu korun). Představený koncept přitom byl stvořen s ohledem na ověření reálnosti výroby jednotlivých komponentů a předpokládaných nákladů.