Dojmy z letošní Barum Rally. Elektromobily zde pořád nemají hlavní slovo

3
Dojmy z letošní Barum Rally. Elektromobily zde pořád nemají hlavní slovo
Fotografie: Škoda Auto
  • Po delším trápení vyhrál Jan Kopecký
  • Příznivce elektromobilů Barum Rally zatím příliš nepotěší
  • Elektrická Škoda Fabia RE-X1 letos chyběla

Letos se jel 51. ročník slavné Barum Rally a dle slov mnoha jezdců se jednalo o jeden z nejtěžších ročníků. Mohlo za to hlavně proměnlivé počasí, kdy se střídalo vlhko a déšť se sluncem a nekompromisním vedrem. Jen málokdo tak věděl, jaké si má na začátku každé rychlostní zkoušky nazout pneumatiky. I tak ale všechny do kapsy strčil Jan Kopecký, který si na konci všech etap odnesl v neděli odpoledne desáté vítězství. Nyní je tak blízko k tomu, aby se stal podeváté mistrem ČR. Kopecký startoval s vozem Škoda Fabia Rally2 Evo. Kdo čekal ostré nasazení nejnovějšího modelu RS Rally2, toho mohla potěšit jen kratší předváděcí jízda na úplně první otevírací etapě v pátek. Co se týče druhého a třetího místa, to obsadili Filip Mareš a Simon Wagner z Rakouska.

Sám Kopecký toho ale měl plné zuby a dostat se před všechny jezdce, aby měl dostatečný náskok, jej stálo dle jeho slov hodně sil. „Jsem rád, že to skončilo. Po celém týdnu jsem unavený, protože to bylo fakt náročné. Teď, jak máme doma dva prcky, tak je to hodně náročné se vším všudy,“ dodal Kopecký. Ještě v sobotu se přitom přetahoval o vedení v absolutním pořadí s Václavem Pechem, který startoval s vozem kategorie WRC až ve druhé části startovního pole. Pech ale nakonec udělal chybu, což Kopeckému umožnilo dojet si pro vítězství. Naopak příznivci elektromobilů si v letošním roce museli zajít chuť na závodní speciál Škoda Fabia RE-X1. Elektrické rally modely stále nejsou hlavní náplní tak slavné soutěže, jako je třeba právě Barum Rally.

Má to i důvod. Výrobci elektromobilů sotva stíhají vyvinout a vyrobit něco opravdu sportovního, co by dokázalo být sériově vyráběné a zároveň umělo navázat na slavné předchůdce s často benzinovými motory. Dokud se tato situace nezmění, jen těžko budeme sledovat souboj mezi jednotlivými značkami. Další důvod, proč se nikdo nehrne do elektromobility na poli rally, je zvuk vozidel. Aspoň už ale některé elektromobily dokážou zvenčí zahrát „nějaké tóny“, které mají evokovat přítomnost spalovacího motoru. Nejdále asi došel Dodge, který chystá Charger Daytona SRT. Ten je čistým elektromobilem a zvukovým projevem má předčit svého benzinového předchůdce.

A právě to je za mě ideální recept, jak jít naproti závodním speciálům poháněným elektřinou. Až něco takového bude možné u menších vozidel, které jsou nyní součástí různých rally podniků, pak je za mě zcela reálné, že třeba Barum Rally se jednoho dne pojede jen výhradně na elektřinu. Tento milník se ale zatím zdá být hodně v nedohlednu. Aktuálně je zcela jasné, že v případě elektromobilů by účast na Barum Rally byla nízká – hlavně z důvodu absence pořádného řevu motoru, na který je většina diváků zvyklá.

Diskuze ke článku
Bohumil Filip
Bohumil Filip
Naposledy upraveno: 3. 9. 2022 19:37
Pokud chtějí aby elektromobil vydával zvuk, tak budiž. Neměl by ale ze sebe dělat spalováka. Zvuk spalovacího motoru. Je to jak vegetarianské maso co si hraje na maso a všichni ví, že to je jen šidítko. Když už tedy hlasový projev, tak ať je to jak stíhačka, nebo hvězdné války. Ať si to udělá své vlastní jméno a reputaci. Jen né napodobenina konkurence a parazitování na něčem co není technologii vlastní. Tedy spalovacího motoru.
Martin Lacina
Martin Lacina
“ v případě elektromobilů by účast na Barum Rally byla nízká – hlavně z důvodu absence pořádného řevu motoru, na který je většina diváků zvyklá”

Akusticky smog poskozujici zdravi… Nojo no, stale jeste si spousta pitomcu nici zdravi kourenim a jeste za to plati nehorazne sumy, tak co se divim zavislosti na kravalu…

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze