Dodge představuje elektrický Charger Daytona SRT. Dostane extrémně hlasitý výfuk

Dodge představuje elektrický Charger Daytona SRT. Dostane extrémně hlasitý výfuk
Fotografie: Dodge
  • Bude přítomna 800V architektura a pohon všech kol
  • Vozu nebude chybět externí audiosystém nahrazující výfuky

Dodge už nějakou dobu slibuje fanouškům plně elektrický muscle car a po měsících čekání je to konečně tady. Automobilka včera představila koncepční model Charger Daytona SRT, jak píše o něm insideevs.com. Napovídá, co máme od značky v budoucnu čekat. Budoucnost je elektrická a americký výrobce si je toho plně vědom. Podle automobilky je Dodge Charger Daytona SRT plnokrevným sportovním Dodgem, k čemuž přispívají tři klíčové vlastnosti. První z nich je průchozí aerodynamický prvek R-Wing, který si zachovává klasický profil Dodge a spojuje tento koncept s ikonickým jmenovcem Daytona. Druhou je systém Fratzonic Chambered Exhaust, který se v oblasti elektromobilů objevuje poprvé v historii a prakticky se jedná o falešné výfuky s ohromným zvukovým projevem. Hlasitost systému může dosáhnout až 126 dB, což je stejně jako osmiválcový Dodge Challenger Hellcat. Zvukový systém pracuje prostřednictvím zesilovače a ladicí komory umístěné v zadní části vozidla. Takto znějící elektroauto ještě nikdo nevyrobil. Posledním klíčovým prvkem je vícerychlostní převodovka eRupt s elektromechanickým řazením. Vše výše zmíněné je však zatím v patentovém řízení, takže Dodge se sice chlubí, ale zatím je nemůže oficiálně potvrdit.

Srdcem vozidla je nový pohonný systém, o kterém výrobce říká, že nabízí výkon převyšující známý motor SRT Hellcat. Díky 800V architektuře je první elektromobil s logem Dodge vyspělejší než některá prémiová konkurence. Zároveň se standardem stane pohon všech kol. Koncept se chlubí i funkcí PowerShot push-to-pass. Ta se aktivuje tlačítkem na volantu a poskytuje vyšší výkon pro co nejlepší zrychlení. Je ale škoda, že Dodge zatím odmítá prozradit výkon elektromotorů a kapacitu baterií. Jsme si ale zcela jisti, že jestli se něco takového dostane do sériové výroby, jen málokterý elektromobil bude tak schopný.

V kabině je zřejmé, že zde hlavní roli hrají moderní technologie a materiály. Pryč je doba, kdy americké vozy vypadaly v kabině zastarale a nezáživně. Charger Daytona SRT má kokpit zaměřený na řidiče a zahrnuje 12,3" středovou obrazovku, 16" zakřivený sdružený panel a velký head-up displej. Skvělými detaily jsou také volant s plochým horním a spodním okrajem nebo tlačítko startování, které se inspirovalo stíhacími letouny. K dispozici jsou i závodní odlehčená sedadla a panoramatické skleněná střecha. A co výroba? Dodge se chystá spustit sériovou podobu tohoto modelu již za dva roky. Zatím je tak zbytečné spekulovat o tom, kolik bude taková hračka stát.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze