Vítejte u 188. dílu fNews, tedy pořadu, ve kterém každý týden shrnujeme nejzajímavější novinky z elektromobility. Tentokrát se podíváme na novou generaci amerických muscle car v podání Dodge, luxusní čínský elektromobil Xpeng G9 se špičkovými technologiemi, připravovanou nejlevnější Teslu Model Y nebo konfigurátor Volkkswagenu ID. Buzz.
fNews #188 – Dodge Charger bude elektromobil, čínský XPeng G9 ohromuje parametry a další noivinky
Podcast v audio formě
- přehrát tuto epizodu (mp3)
- odebírat podcast (RSS)
- odebírat podcast na Spotify
- odebírat na Apple Podcasts
Dnešní díl fNews začneme v Americe, ovšem ne u Tesly. O poprask mezi fanoušky tradičních amerických muscle cars se postarala automobilka Dodge, která představila další generaci modelu Charger Daytona SRT. Ta totiž dostala plně elektrický pohon. Nechce ale zklamat tradiční fanoušky, a tak přichází s vícestupňovou převodovkou i unikátním zvukovým projevem, jaký žádný současný elektromobil nemá a nemusel by se za něj stydět ani pořádný osmiválec. Zatím jde o koncept, ale zmíněné prvky prochází patentovým řízením, takže to s nimi Dodge evidentně myslí vážně. Těšíte se na opravdový muscle car s elektrickým pohonem?
Za další novinkou se vypravíme naopak na východ a od sportovních aut se přesuneme k luxusním. Čínská automobilka Xpeng totiž začíná odhalovat špičkové luxusní SUV s označením G9. Má se představit už v září a slibuje parametry jako nabíjecí výkon až 480 kW, díky kterému se dokáže na 200 km jízdy nabít za 5 minut. Lákavě zní i informace o dojezdu 700 kilometrů a dalších špičkových technologiích. Pokud to vše bude pravda, má se americká i evropská konkurence na co těšit, protože tento model má zamířit i do Evropy.
Tím jsme se dostali z Číny do Evropy k Tesle. Právě z Číny totiž budou pravděpodobně proudit baterie do berlínské Gigafactory pro nejlevnější verzi Modelu Y. Půjde o nehořlavé baterie LFP od automobilky BYD a budou se používat ve verzi Standard Range s pohonem zadních kol a dojezdem 440 kilometrů. Baterie by měla mít kapacitu 55 kWh a této verze bychom se měli dočkat už brzy. Koupili byste si tuto verzi, když bude výrazně levnější? Můžete se podělit o svůj názor v komentářích.
Nakonec se tradičně podíváme na na český trh. Volkswagen totiž spustil konfigurátor na modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo. O základních cenách mírně přes 1,5 milionu za osobní verzi a 1,4 milionu korun za verzi Cargo už jsme informovali. Ale nyní si již můžete svůj vůz nakonfigurovat a podívat se, jaké příplatky lze zvolit. Já jsem to zkusil a dostal jsem se skoro ke dvěma milionům, ale přiznávám, že spoustu příplatků bych nepotřeboval a ke konci už to byl pokus, jestli se dá dostat přes dva miliony. Můžete to zkusit taky a napsat nám do komentářů, jestli se vám to podařilo.
Aby vám neunikla žádná novinka, můžete sledovat fDrive.cz na sociálních sítích Facebook, Twitter a Instagram, případně odebírat náš kanál novinek v aplikaci Telegram.