Na veletrhu SEMA 2022 v Las Vegas se představil koncept Dodge Charger Daytona SRT. Ten sice na několik prvních pohledů vypadá jako nová generace modelu, který je jedním ze symbolů dunících osmiválců, modrého dýmu od pneumatik a dostupné zábavy. Jenže ouha, jde o předzvěst věcí příštích, které se fanouškům spáleného benzínu a pryže nebudou líbit. Dodge patřící do skupiny Stellantis totiž při stejné příležitosti oznámil, že právě představený modelový rok 2023 bude posledním pro svalnaté a efektní modely Charger a Challenger. Tedy aspoň pro jejich spalovací verze. Přinejmenším Charger se totiž stane výkonným elektromobilem, ať se nám to líbí, nebo ne. A že to Dodge myslí vážně, o tom svědčí i samotný název konceptu.
Název Charger totiž slabikuje každý Američan, který má rád auta, už od roku 1966, kdy se stejnojmenné kupé stalo konkurentem Fordu Mustang a pomáhalo definovat kategorii levných, ale výkonných kupé s obřími motory. Během sedmi generací se Charger postupně stal výkonným sedanem, ale nízkou cenu a plnotučný osmiválec si zachoval. A přídomky Daytona, natož SRT, není třeba rovněž představovat. Název legendárního amerického závodního okruhu si vypůjčila už spousta zámořských sportovních modelů a zkratka SRT vždy značila vrcholné verze modelů Dodge a Chrysler. A nově se tak jmenuje elektromobil. Navíc osazený prvním výfukem pro elektromobil patentovaným pod názvem Fratzonic. Ten bude pochopitelně sloužit pouze pro vytvoření zvukové kulisy, o jejím definitivním znění však ještě není rozhodnuto. Na konečném ladění se totiž budou podílet i fanoušci značky.
Sice to není úplná novinka, jeho podobu známe už od srpna, avšak teprve nyní se představuje i s některými základními parametry a navíc i několika vylepšeními. Revoluční má být systém individuálního naladění výkonu pro každého, protože ke každému ze tří základních výkonových stupňů budou k dispozici dva stupně tovární úpravy Dodge Direct Connection eStage 1 a eStage 2. K dispozici tedy bude celkem devět výkonových verzí, z nichž tři nejvýkonnější dostanou 800V architekturu SRT Banshee (ostatní se spokojí se 400 volty). V jejich případě se ale definitivními výkony automobilka dosud nepochlubila.
Známe ovšem zbylá čísla, která znějí více než slibně. Začínají totiž jen o kousek níže, než kde vrcholné benzinové motory končily. Menu konkrétně startuje výkonem 462 koní, který lze navýšit na 503 (eStage 1), respektive 544 koní (eStage 2). Výkonnější verze začíná na 599 koních, navýšení přinese 639, respektive 680 koní. Jsme opravdu zvědaví, na jaká čísla se dostane verze SRT Banshee. Právě ta se totiž s úpravou eStage 2 skrývá v útrobách výstavního prototypu vyzdobeného třívrstvým rudým lakem, lehkými 18" koly z uhlíkových vláken a dragsterovými pneumatikami šíře 305 mm.