Defender po elektricku? Bollinger představil pracanta s dojezdem 320 kilometrů

Defender po elektricku? Bollinger představil pracanta s dojezdem 320 kilometrů
  • Zrychlení z nuly na sto činí „supersportovních“ 4,5 vteřiny
  • Vůz má dvě varianty baterií: s kapacitou 60 a 100 kWh

Pokud chcete elektromobil, máte dnes na výběr z již docela slušného množství hatchbacků nebo liftbacků, ale pracovní auto aby člověk pohledal. Nejvíc toho naložíte pravděpodobně do Tesly, i když již vznikají nějaké pokusy jako třeba elektrický pickup Workhorse s 60kWh baterií. Nicméně postavit vyloženě pracovní offroad typu Land Rover Defender je pořád rarita. Díru na trhu chce vyplnit firma Bollinger se svým modelem B1, který minimálně vypadá, že se terénu určitě nezalekne.

Firma je jak jinak než start-up a jejich vůz je podle samotné miniautomobilky první čistě elektrický pracovní offroad s pohonem všech kol. Dovnitř se vejdou čtyři pasažéři a interiér je naplněn 100voltovými a 12voltovými zásuvkami i USB konektory. Mnohem zajímavější jsou však hodnoty spojené s pohonným ústrojím, na takovou hranatou kostku jsou to totiž neskutečné hodnoty. Krabice vážící 1 755 kilogramů umí z nuly na sto vystřelit za 4,5 vteřiny a pokračovat až na 200 kilometrů za hodinu. Vše samozřejmě díky elektromotoru, který dodává 360 koní a především 639 Nm točivého momentu. Díky tomu Bollinger utáhne i přívěsy těžké 2,75 tuny, což už jisté pracovní schopnosti dokazuje.

Všechny tyto údaje by však přišly vniveč, pokud by B1 nevydržel pracovat moc dlouho. Na výběr máte ze dvou variant: ta první má 60kWh a ta silnější dokonce 100kWh baterii. Nabíjení trvá pro slabší 7 hodin a pro silnější verzi 12 hodin, můžete ale využít standart CHAdeMO a zkrátit dobu na 45, respektive 75 minut. Reálně tak vůz ujede kolem 200 nebo 320 kilometrů podle zvolené verze. Pokud vás Bollinger přesvědčil, můžete mu na začátku roku 2018 složit zálohu tisíc dolarů a v únoru roku 2019 byste již měli zapřáhnout Bollinger do práce. Rezervace jsou však možné již dnes na oficiálních webových stránkách společnosti.

Zdroje: insideevs.com, tisková zpráva

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze