Na to, aby to byla pravda, to zní až moc dobře. Malá společnost Workhorse již delší dobu pracovala na elektrickém pick-upu, který konečně dovedla do zdárného cíle. Téměř šestimetrový pracovní stroj dostal do vínku slušnou kapacitou baterie 60 kWh, a to není zdaleka to jediné, čím umí překvapit. Baterie si 20 kWh šetří, aby se zbytečně neničila, a i tak vůz dokáže urazit 130 kilometrů. Zákazníci by se tak neměli bát ztráty kapacity ani dojezdu, pro jistotu je totiž vůz doplněn prodlužovačem dojezdu REx podobně jako BMW i3.
Klasický motor se po 130 kilometrech zapne a začne nabíjet baterie, vůz tak pořád pohání pouze elektromotory. Oba mají výkon 230 koňských sil, s obrovským pick-upem tak není problém zrychlit z nuly na sto za 5,5 vteřiny. Co se nám opravdu líbí, je externí zásuvka na 230 V, která je umístěná na boku vozu. Na stavbě tak již nikdy nebudete potřebovat tahat prodlužovačky. Práce je pro Workhorse W-15 opravdu to hlavní, bez problému utáhne přívěs o váze až 2,5 tuny a na korbě snese tunu nákladu.
Základní cena má být 52 tisíc dolarů (1,3 milionu korun), což se může zdát jako dost, avšak nesmíme zapomenout, o jak velké auto se jedná. Po nějaké té americké dotaci se dostanete na 40–45 tisíc dolarů, což je částka, o které si konkurence může nechat zdát. Nejoblíbenější americký pick-up Ford F-150 s pětimístnou kabinou vyjde na 51 080 dolarů. Ve srovnání s Workhorse pak není rychlejší, úspornější ani praktičtější. Že by se blýskalo na lepší časy? Vypadá to že ano. Budeme si však muset počkat do roku 2018, kdy se má vůz začít prodávat.
Zdroj: electrek.co