Zdroje agentury Bloomberg seznámené se situací v koncernu Stellantis se sídlem v Nizozemí tvrdí, že mateřská společnost značek Jeep, Peugeot či Citroen by mohla spolupracovat s čínskou automobilkou Leapmotor, aby rozšířila své aktivity na největším automobilovém trhu na světě.
Stellantis is weighing options for a tie-up with Chinese EV makers such as Leapmotor that could include investment and a business partnership that would help it grow in the country. https://t.co/hDpfhEyU3C
— Bloomberg (@business) August 23, 2023
Spolupráce firem rozhodně není definitivní, ale údajně se o ní jedná. Společnost Leapmotor přitom byla založena až v prosinci 2015 a sídlí v Chang-čou, hlavním městě téměř 60milionové provincie Če-ťiang na východě Číny. Server insideevs.com oslovil společnost Stellantis s žádostí o komentář, ale automobilka se k situaci v současné chvíli odmítla vyjádřit.
S čínskými automobilkami přitom už spolupracuje několik amerických a evropských značek. General Motors v Číně spolupracuje se společnostmi SAIC a Wuling, zatímco Volkswagen nedávno oznámil investici více než 15 miliard korun do společnosti Xpeng a Audi v Číně potvrdilo partnerství se SAIC Motor. Čína je jedním z klíčových trhů i pro Ford, který provozuje společné podniky s Changan Automobile Co. a Jiangling Motors.
Se společností Leapmotor, se kterou údajně jedná Stellantis, má být na námluvách také Volkswagen, který údajně chce využít její platformu pro značku Jetta určenou pouze pro Čínu, jak jsme vás informovali již dříve.
Společnost Leapmotor přitom již sama prodává v Číně čtyři elektromobily: malý hatchback T03, elektrický sedan C01, SUV C11 a elektrické kupé S01. V loňském roce prohlásila, že model C01 je prvním sériově vyráběným elektromobilem, který využívá technologii „Cell-to-Chassis“, jež umožňuje díky spojení jednotlivých článků baterie přímo s podvozkem vozidla rovnoměrněji rozkládat hmotnost a také distribuované teplo.