Společnost Centro Zaragoza ve spolupráci s Bridgehill a hasiči ze španělského města Zaragoza testovala protipožární deku Bridgehill. Pro tento test si vybrali elektromobil Nissan Leaf, kterému jen vyndali přední světla. Podívejte se na průběh testu a teploty dosažené ve videu.
Celá akce začíná klasicky rozděláním požáru ve speciální vaně, která je umístěna pod vozidlem. Po 7 minutách hoření se teplota dostává k 960 °C. Za necelých 30 sekund je už teplota na 990 °C. Po zhruba 8,5 minutách je slyšet zvuk úniku tepla z baterií a teplota se vyšplhala na těžko uvěřitelných 1 073 °C. Například teplota tání zlata je 1 064 °C, mědi při 1 083°C a železa při 1 535 °C.
Elektromobil plachta neuhasí
Po téměř 11 minutách se pokouší hasiči takto rozpálené auto uhasit pomocí speciální plachty. Teplota takto zakrytého auta opravdu po zhruba 9 minutách klesne na 107 °C, ale po odkrytí opět roste nahoru a po zhruba 30 sekundách se objeví obrovský zážeh od baterie auta. Hasiči tedy opět přikrývají vůz. Výsledkem je, že ani po 40 minutách plachtou elektromobil neuhasíte.
Nejnovější model Tesly S Plaid si nový majitel užil jen tři dny a málem při tom přišel o život. Nejrychlejší elektromobil od Tesly se totiž za jízdy v USA jen tři dny po dodání vznítil. Elektronický systém otevírání dveří selhal, řidič se tak musel ven dostat silou.
Zdroj: idnes.cz 2. července 2021 13:01