Rychlost nabíjení je velkým tématem a pro mnoho lidí i důvod, proč si zatím elektromobil nekoupit. Velkou roli hraje samozřejmě výkon nabíjecí stanice, naprostá většina rychlonabíjecích stanic u nás disponuje pouhými 50 kW. Jedinou výjimkou jsou Superchargery s výkonem až 135 kW, které ale slouží pouze Teslám. Takové Porsche si ale pro své budoucí vozy připravuje stanice s vysokým výkonem až 350 kW.
Problém při nabíjení není ale pouze na straně nabíjecích stanic, ale i vozů, které s tak velkým výkonem neumí pracovat. Zářným příkladem je Hyundai Ioniq, který počítá s menšími výkony. Po připojení na 175kW nabíječku totiž takovou rychlostí nenabíjí. V grafu je vidět, jaký výkon dokáže využít při určitém stavu nabití baterie. Mezi šedesáti a osmdesáti procenty se výkon pohybuje maximálně na výkonu blížícímu se 70 kW.
Nabíjení sice není tak lineární jako v případě 50kW nabíječky, čas se ale snížil na polovinu. Pokud by Hyundai baterie zvládající vyšší výkon, mohla by se baterie nabíjet plným výkonem 175 kW.
Technické parametry Hyundai Ioniq electric (2016)
Kompletní specifikaceKonstrukce | liftback, 4 470 × 1 820 × 1 450 mm, 1 495 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 88 kW, 120 koní, točivý moment: 295 Nm |
Baterie | 28 kWh |
Nabíjení | rychlonabíjení: 69 kW, palubní: 7 kW, |
Spotřeba | Kombinovaná: 11,5 kWh / 100 km, dojezd: 280 km |
Cena od | 859 900 Kč |
Zdroj: insideevs.com
Aha. Mám lepší nabíječku, tak se nabíjí pomaleji ;-)