Co se stane, když elektrický Ioniq napojíte na 175kW nabíječku?

1
Co se stane, když elektrický Ioniq napojíte na 175kW nabíječku?
  • Vůz takovým výkonem nemůže nabíjet
  • Rychlost nabíjení se ve srovnání s klasickou nabíječkou zdvojnásobí

Rychlost nabíjení je velkým tématem a pro mnoho lidí i důvod, proč si zatím elektromobil nekoupit. Velkou roli hraje samozřejmě výkon nabíjecí stanice, naprostá většina rychlonabíjecích stanic u nás disponuje pouhými 50 kW. Jedinou výjimkou jsou Superchargery s výkonem až 135 kW, které ale slouží pouze Teslám. Takové Porsche si ale pro své budoucí vozy připravuje stanice s vysokým výkonem až 350 kW.

Graf nabíjení Hyundai Ioniq různými výkony

Problém při nabíjení není ale pouze na straně nabíjecích stanic, ale i vozů, které s tak velkým výkonem neumí pracovat. Zářným příkladem je Hyundai Ioniq, který počítá s menšími výkony. Po připojení na 175kW nabíječku totiž takovou rychlostí nenabíjí. V grafu je vidět, jaký výkon dokáže využít při určitém stavu nabití baterie. Mezi šedesáti a osmdesáti procenty se výkon pohybuje maximálně na výkonu blížícímu se 70 kW.

Nabíjení sice není tak lineární jako v případě 50kW nabíječky, čas se ale snížil na polovinu. Pokud by Hyundai baterie zvládající vyšší výkon, mohla by se baterie nabíjet plným výkonem 175 kW.

Technické parametry Hyundai Ioniq electric (2016)

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 470 × 1 820 × 1 450 mm, 1 495 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon88 kW, 120 koní, točivý moment: 295 Nm
Baterie28 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 69 kW, palubní: 7 kW,
SpotřebaKombinovaná: 11,5 kWh / 100 km, dojezd: 280 km
Cena od859 900 Kč

Zdroj: insideevs.com

Diskuze ke článku
Dochy
"Nabíjení sice není tak lineární jako v případě 50kW nabíječky, rychlost se ale snížila na polovinu."
Aha. Mám lepší nabíječku, tak se nabíjí pomaleji ;-)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze