Odborníci pracující pro ADAC použili jako základ svého hodnocení německý energetický mix s hodnotou emisí CO2 579 g/kWh. Tento přístup umožňuje v rámci hodnocení pro ADAC EcoTest porovnávat alternativní pohony s konvenčními spalovacími motory. Ioniq Electric dosáhl průměrné spotřeby elektrické energie 14,7 kWh na 100 kilometrů, což odpovídá hodnotě emisí CO2 85 g na kilometr – a to je vynikající výsledek v segmentu elektromobilů. Výsledky byly potvrzeny měřeními emisí v reálném provozu.
„Skvělý výsledek modelu Ioniq Electric v hodnocení ADAC EcoTest dokládá kompetence společnosti Hyundai Motor v oblasti vývoje nejvyspělejší techniky a inovativního ducha naší značky,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe zodpovědný za marketing a produkt. „Modelová řada IONIQ je skvělým základem naší ambiciózní strategie v oblasti ekologických automobilů. V letošním roce učiníme dalším kroky v rámci její realizace představením zcela nového modelu Nexo a elektromobilu Kona Electric.“
Hyundai Ioniq Electric je součástí úspěšné modelové řady Ioniq se třemi různými variantami pohonu. Hyundai Motor je prvním výrobcem automobilů, který nabízí v jedné karosářské variantě jak pohon čistě elektrický, tak i hybridní pohony. Od uvedení na trh koncem roku 2016 prodala společnost Hyundai Motor v Evropě více než 28 tisíc vozů Ioniq. Ioniq je jedním z nejvíce oceňovaných ekologických automobilů na trhu, mezi nimiž vyniká také výhodným poměrem cena/výkon. V nezávislých bezpečnostních testech Euro NCAP obdržel Ioniq rovněž nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení a několik dalších významných evropských ocenění získal také za své celkové provozní a užitné vlastnosti.
Naší redakcí prošly všechny varianty a musíme říci, že každá si nás získala. Hybridní varianta boduje nízkou spotřebou, plug-in hybridní taktéž a přidává i zajímavý dojezd na jedno nabití. Své kvality má i elektrická varianta.
Technické parametry Hyundai Ioniq electric (2016)
Kompletní specifikaceKonstrukce | liftback, 4 470 × 1 820 × 1 450 mm, 1 495 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 88 kW, 120 koní, točivý moment: 295 Nm |
Baterie | 28 kWh |
Nabíjení | rychlonabíjení: 69 kW, palubní: 7 kW, |
Spotřeba | Kombinovaná: 11,5 kWh / 100 km, dojezd: 280 km |
Cena od | 859 900 Kč |
Zdroj: tisková zpráva