Hyundai zveřejnil výsledky nového výzkumu, z nichž vyplývá, že existuje 36 750 různých způsobů řízení. Na jízdní styl řidiče má vliv dokonce i typ vozidla, které řídí. K uvedenému počtu se došlo na základě zjištění šesti nejdůležitějších faktorů, ovlivňujících styl jízdy, a aplikace nově vyvinutých metod, jak každý z těchto faktorů zjišťovat, měřit a kvantifikovat v reálném životě. Výzkum ukázal, jak britští řidiči v současnosti hodnotí svůj vlastní jízdní styl. Žebříček pěti nejčastějších jízdních stylů je následující:
- Sebevědomý – 28 %
- Rozumný a rozvážný – 24 %
- Klidný – 19 %
- Nervózní – 7 %
- Agresivní – 7 %
Muži (31 %) se častěji než ženy (25 %) označovali za sebevědomé řidiče, zatímco ženy se ve větší míře popisovaly jako „nervózní“ za volantem. Majitelé vozidel na alternativní paliva se častěji považují za klidné (21 %) za volantem oproti řidičům vozidel se spalovacími motory na naftu nebo benzin (19 %). To se zřejmě odráží také v hudbě, kterou poslouchají za jízdy – řidiči vozidel s alternativními palivy si pouštějí klasickou nebo jazzovou hudbu téměř třikrát častěji než jejich protějšky ve vozech na naftu nebo benzin.
Hyundai vyvinul speciální test způsobu řízení DDT (The Drive Different Test), jehož účelem je prozkoumat, jak se budou jízdní styly dále vyvíjet se zvyšováním četnosti vozidel s alternativními pohony na silnicích. Test, probíhající uvnitř vozu, analyzuje šest hlavních parametrů řízení, stanovených odborným instruktorem v autoškole Garym Lambem, a porovnává je ve vozech s pohonem na benzin nebo naftu či s alternativními pohony. Sledování zorniček, rozpoznávání obličejů, tepová frekvence a plynulost ovládání rukama a nohama tvoří jen několik ukazatelů, zařazených do průkopnického testu, na jehož základě je sestavován jízdní profil motoristy.
Gary Lamb řekl: „Existuje mnoho věcí, které ovlivňují řidičův styl řízení, samozřejmě to jsou technické dovednosti, ale také sebevědomí, zkušenosti, a dokonce i hudba, kterou poslouchá, a dokud opravdu neusedne za volant, nemůžete nikdy předvídat, jakým směrem se jeho jízda bude vyvíjet. Během 25 let práce učitele v autoškole jsem už viděl všechno. Zajímavé je nyní to, že také vozidla s alternativními palivy, mají vliv na náš jízdní styl.“
Navzdory rostoucí popularitě vozidel s alternativními pohony mezi lidmi stále koluje řada mýtů a mylných představ, a to zejména o elektromobilech. Výzkum značky Hyundai ukázal, že 22 procent majitelů vozidel na naftu nebo benzin, má obavu ohledně nabíjení elektromobilu. Osmnáct procent z nich dokonce řeklo, že by nebylo bezpečné jet s elektromobilem v bouřce, a 12 procent by se necítilo bezpečně při nabíjení svého telefonu v elektromobilu.
Sylvie Childsová, produktová manažerka ve společnosti Hyundai, k tomu dodala: „Náš výzkum, společně s nárůstem prodejů, ukazuje, že ve Velké Británii je opravdová poptávka po vozidlech s nízkými nebo nulovými emisemi. Touto kampaní chceme veřejnosti ukázat, jak se může jezdit čistěji a hospodárněji, ať si lidé ponechají svá aktuální vozidla na konvenční paliva, nebo se rozhodnou pro koupi elektromobilu, jako je Kona Electric nebo Ioniq Electric.“