Co přinesl facelift Tesly Modelu S?

  • Zvenku si všimnete hlavně nové masky
  • Facelift bude doprovázet i lehké zdražení
  • K uvedení modelu P100D nedošlo

Jak jsme nedávno avizovali, vůz Tesla Model S stárne a potřeboval lehce oživit. Facelift přišel hned po představení modelu 3. Největší změnu na velkém sedanu prodělala přední část, která se nyní chlubí novou maskou i předním nárazníkem. Maska „chladiče", která nebyla funkční a měla jen evokovat klasické automobily, zmizela – nahradil ji decentně zasazený znak automobilky a lehce zvětšený nasávací otvor v nárazníku. Při pohledu zepředu si také určitě všimnete nových světel využívajících technologii LED. Každé světlo má 14 jednotlivých LED žároviček, které pracují podobně jako Matrix LED u Audi. Umí se nastavit do tří poloh tak, aby zajistily řidiči co nejlepší výhled. Lehká změna exteriéru přiblížila vzhled novému modelu 3 a uceluje tak paletu modelů kalifornské automobilky.

Uvnitř se můžete těšit na nový odstín dekoru palubní desky. Je popisován jako kouřová dýha a je dostupný ve světlejším i tmavším odstínu. Důležitější je ale nově instalovaný HEPA filtr. Tento kabinový filtr podle automobilky zachytí 99,97 % nečistot – výborná to zpráva hlavně pro alergiky.

Model S nyní stojí o 3 tisíce dolarů (tedy o 70 tisíc korun) více než dříve. Zvýšenou základní cenu automobilka vysvětluje vylepšenou základní výbavou, která obsahuje vyhřívaná kožená sedadla, 17palcová kola nebo bezklíčkový přístup. Velká navigace, parkovací kamera a rádio s Bluetooth dnes již nikoho nepřekvapí.

Spolu s faceliftem přišla i nová domácí nabíječka. Ta z původních 40 posílila na 48 ampérů, za tu 72ampérovou si připlatíte zhruba 40 tisíc korun. Po technické stránce se toho na Modelu S moc nezměnilo, došlo pouze ke zdražení. V základním provedení s označením 70D vychází Tesla na 71 500 dolarů, což odpovídá zhruba 1,7 milionu korun. Všechny uvedené ceny jsou přitom bez DPH. Nejslabší elektrická zadokolka disponuje 320 koni a z 0 na 96 km/h zrychlí za 5,5 vteřiny. Na jedno nabití přitom ujede až 370 kilometrů. Vytouženou verzi P100D se 100kWh baterií nám Elon Musk bohužel neukázal.

Zdroj: engadget.com

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze