Toyota Mirai je do jisté míry velmi zajímavým automobilem. Zatímco vaši otcové, popřípadě dědové pamatují dobu, kdy se pomalu přecházelo z benzinových vozidel na naftové, tak dnes máme tu čest zažívat dobu, kdy lze volit hned z několika alternativních pohonů. Počet hybridních modelů roste ještě více než počet elektromobilů. A pak je tu Toyota Mirai a vodíkový pohon.
Dnes si povíme pár zajímavostí o Toyotě Mirai, které jste možná nevěděli. Tak schválně, věděli jste, že…?
- zásobníky skladující vodík mají tlak až 70 MPa
- celková kapacita zásobníků činí 122,4 litrů (60 litrů vpředu a 62,4 vzadu)
- palivové články vyrábějí elektrický proud a poskytují výkon 114 kW
- tankování zabere cca 3 minuty
Toyota vodíkovému pohonu opravdu věří. Zaujme především krátká doba tankování oproti nabíjení elektromobilu. Daleko čitelnější je také ekologie. Na druhou stranu chybí infrastruktura vodíkových pump – nabíjecí stanici máte do jisté míry všude, kde je dostupná elektřina.
Nechceme dělat závěry, který pohon bude pohonem budoucnosti. Dost možná se nyní nachází doprava na rozcestí jako už dlouhou dobu ne a hádání může být mimořádně ošemetné.
Momentálně si Mirai můžete oficiálně pořídit v Německu, Dánsku nebo Velké Británii. U našich sousedů cena startuje na 78 700 eurech, tedy zhruba dvou milionech korun.
Technické parametry Toyota Mirai
Kompletní specifikaceKonstrukce | liftback, 4 890 × 1 815 × 1 535 mm, 1 850 kg |
---|---|
Pohon | Vodík, hnaná náprava: přední |
Výkon | 113 kW, 154 koní, točivý moment: 335 Nm |
Nádrž | 122 l |
Spotřeba | Kombinovaná: ? l / 100 km |
Cena od | 2 000 000 Kč |