Citroën C5 Aircross dostal výrazný facelift. Ceny nezvýšil

Citroën C5 Aircross dostal výrazný facelift. Ceny nezvýšil
Fotografie: Citroën
  • SUV nahradilo model Citroën C5 a prodává se od roku 2018
  • Plug-in hybrid se přidal v roce 2020
  • Patří k nejlevnějším plug-in hybridním SUV na trhu

Provedené modernizační změny Citroënu C5 Aircross v polovině životního cyklu se tentokrát omezily téměř výhradně na design. Ten ale prokoukl docela výrazně, což odpovídá prodloužené čtyřleté době, po níž byl nasazen. V Evropě je totiž obvyklá o rok kratší perioda. Své změny oficiálně představil již letos v lednu, právě nyní dorazilo modernizované provedení na český trh. A má dobré zprávy; zatímco facelift bývá vítanou příležitostí ke zdražení, zejména v současné, turbulentní době, Citroën nic takového neudělal. Plug-in hybridní verzi si u něj koupíte za stejnou startovní částku 920 000 Kč jako dosud.

Designový styl se posunul do nového desetiletí a vychází z křivek známých již z Citroënu C4

Omlazení nejvýrazněji zasáhlo do vnějšího vzhledu. Design se u této značky, která právě prochází očištěním od dosavadních subprémiových ambicí a návratem k úspěšné politice nadprůměrného komfortu pro masy, vyvíjí v poslední době velmi dynamicky. Takže dva vodorovné moduly horizontálně členěných předních světlometů, s nimiž se prezentovaly nové Aircrossy, už vyšly z módy. Nahradila je rafinovanější práce s ozdobnými lištami navázanými na stylizované logo značky v podobě dvou šípů. Mistři jemných retuší poupravili i přední nárazník, boční ochranné prvky Air Bump a také zadní svítilny. Přidali nový vzor dvoubarevných, broušených 18" litých kol a také jiný odstín modré barvy. Soudě podle fotografií se technicky nezměněné auto opticky hodně posunulo.

V rámci dobrých vztahů s ekonomickým oddělením Stellantisu se ale vymýšlelo i uvnitř. Centrální displej narostl na úhlopříčku 10" a posunul se výš, jeho ovládací logika byla přizpůsobena nářkům zákazníků na obtížný přístup k ovládání klimatizace a přidala k němu přímý přístup. Změnila se i středová konzola s novými, estetičtějšími materiály, a poupravenými provozními ovládacími prvky. Vylepšení se dočkala i sedadla, která kromě nových potahových látek včetně alcantary či perforované kůže a masáže nabízí i vylepšenou antivibrační vrstvu Advanced Comfort. Nadprůměrný cestovní komfort by se tak měl posunout ještě o kousek výš.

Hlavní změnou je přepracovaný středový panel s prominentnější polohou dotykového displeje

Technické parametry Citroën C5 Aircross PHEV (2022) Plug-in hybrid

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 500 × 1 696 × 1 689 mm, 1 770 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon165 (133 + 81) kW, 225 (181 + 110) koní, točivý moment: 300 Nm / 3 000 ot/min
Baterie13,2 kWh (11,8 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenípalubní: 7,4 kW, konektory: Mennekes
Spotřeba?
Cena od920 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze