Čínské Nio přiznává, že podcenilo složitost evropského trhu

Čínské Nio přiznává, že podcenilo složitost evropského trhu
Fotografie: Nio
  • Stavba stanic pro výměnu baterií v Evropě zpomaluje
  • Plánovaný malý městský elektromobil má zase odklad

Navzdory ambicím čelí dle informací webu automobile-propre.com automobilka Nio řadě překážek. „Podcenili jsme složitost expanze v Evropě,“ přiznal generální ředitel William Li. Zatímco v Číně zvládne značka otevřít stovku poboček za měsíc, v Evropě jde všechno pomaleji a nákladněji. Společnost má aktuálně v Evropě pouze 59 stanic pro výměnu baterií, převážně v Německu a Skandinávii a další rozšiřování naráží na regulatorní i obchodní překážky. Situaci navíc komplikuje geopolitika. Evropská komise od října 2024 uvalila dodatečná cla na elektromobily dovážené z Číny, čímž snižuje konkurenceschopnost levnějších čínských vozů.

Evropa zůstává pro Nio klíčovým trhem, ale podle slov Williama Li bude nutné „mít dlouhodobou vizi a trpělivost.“ Jejich malý městský elektromobil tak zatím zůstává zajímavým příslibem dostupné elektromobility, jehož realizace na evropském trhu je ale složitější, než se původně očekávalo. Původní plány počítaly s příchodem v první polovině roku 2025, realita je však o něco pomalejší. Evropská premiéra se odkládá na třetí čtvrtletí letošního roku.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze