V současné době to vypadá jako boj s větrnými mlýny. Elektromobily se stále nemohou vyrovnat svým klasičtějším rivalům se spalovacími motory. Alespoň, co se pořizovací ceny týče. Automobilky proto přicházejí s novými a novými způsoby, jak tento sektor nastartovat.
Důkazem budiž nejnovější pokus čínského výrobce NIO, který se specializuje převážně na elektromobily. Na domácím trhu automobilka představila novou službu Battery as a Service (BaaS), díky níž zákazník jdoucí pro nový elektromobil dostane samotné auto bez baterií. Přesto však odjede. Firma do útrob vozu nainstaluje baterii dle jeho požadavků a pronajme mu ji za drobný měsíční poplatek.
V ceně služby je zahrnuta i pravidelná výměna akumulátorů na jednom ze 143 výměnných míst v zemi, čímž mohou odpadnout starosti se snižující se kapacitou baterie. Zákazník tím ušetří přibližně 250 tisíc korun z ceny nového vozu. Kupříkladu za 70kWh baterii zaplatí měsíčně okolo 3 500 korun. Na to, jak probíhá proces výměny, se můžete podívat na videu níže. Pasáž týkající se výměny startuje v čase 6:50.
NIO v souvislosti s uvedením nové služby hlásí i první zákazníky, kteří projevili zájem. Někteří z nich již prošli celým procesem od nákupu až po registraci vozu. To mimo jiné znamená, že automobilka dostala veškerá povolení a jejich „auta bez baterií“ byla čínskými úřady homologována. Informoval o tom greencarcongress.com.
Nedávno Čína schválila také první standard pro výměnu baterií elektrických aut. Na něm spolu s Čínským automobilovým a technologickým vývojovým střediskem (CATARC) a dalšími výrobci právě NIO spolupracovalo. Své poznatky mimo jiné automobilka přenáší i z prostředí formule E, kde NIO provozuje vlastní závodní tým, pro něhož jezdí Oliver Turvey a Daniel Abt.