Luxusní elektrický liftback Lucid Air se má oficiálně představit 9. září a Lucid Motors postupně vypouští informace. Není tajemstvím, že se Lucid snaží porazit Teslu v dojezdu, ale původně plánoval použít extrémně velkou baterii o kapacitě 130 kWh. Nyní ale podle electrek.co zveřejnil informaci, že mu k dojezdu přes 800 kilometrů stačí baterie o kapacitě „pouhých“ 113 kWh, protože se zaměřil hlavně na úspornost.
Lucid Air nabídne dojezd 827 kilometrů
Lucid Air prošel testem dojezdu podle EPA a ten vyšel na neuvěřitelných 827 kilometrů na jedno nabití. Nutno dodat, že dojezd podle amerického standardu EPA má k realitě rozhodně blíže než metodika WLTP, která se používá v Evropě. Toto tedy bude při plynulé jízdě reálně dosažitelná hodnota. Baterie o kapacitě 130 kWh tedy nebude potřeba, byla by i proti filosofii hyper-účinnosti, kterou razí Lucid Motors.
„Tento úspěch odráží revoluční a inovativní přístup k automobilovému inženýrství a uspořádání prostoru zvanému Lucid Space Concept, který těží z miniaturizace vnitropodnikově vyvinuté elektrické hnací jednotky a sady baterií Lucid Air pro optimalizaci prostoru uvnitř relativně kompaktní karoserie vozu Lucid Air,“ uvádí firma v prohlášení k tomuto výsledku. „To rozšiřuje filozofii hyper-účinnosti zakotvenou ve všech aspektech společnosti Lucid Air z energetické účinnosti na prostorovou účinnost a přináší bezprecedentní kombinaci dojezdu, praktičnosti, výkonu a pohodlí.“
Společnost Lucid také zveřejnila návrh skeletu karoserie vozu Lucid Air. Peter Rawlinson, generální ředitel a technický ředitel společnosti Lucid Motors, k tomu řekl: „Je poměrně snadné dosáhnout většího dojezdu postupným přidáním více baterií, ale tímto získáním 'hloupého dojezdu' se zvýší hmotnost i cena a zmenší se vnitřní prostor. Lucid Air dosáhl pozoruhodného dojezdu a zároveň snížil velikost baterie díky své vlastní technologii.“
Tento přístup vypadá velmi zajímavě a podle nás by takto měli přemýšlet všichni výrobci elektromobilů, protože pak mohou nabídnout levnější a praktičtější elektromobil s lepšími jízdními vlastnosti než ti, kteří dojezd dohání spíše velikostí baterie. Otázkou ale je, zda by při takové efektivitě nestačila mnohem menší baterie? Ta by efektivitu ještě zvýšila a dojezd přes 800 kilometrů drtivá většina lidí při běžných jízdách nevyužije.