Německý statistický úřad zveřejnil rámcové výsledky zahraničního obchodu Německa s Čínou. Ta zůstává pro naše západní sousedy nejdůležitějším obchodním partnerem, avšak celkově došlo k 10,7% poklesu a výsledky se těsně přiblížily k objemu s druhými Spojenými státy. Čísla mimo jiné říkají, že ze země středu pochází 91,8 % importovaných vzácných kovů (mj. k výrobě bateriových článků). Ještě zajímavější je ale strmý růst podílu Číny na dovozu elektromobilů. Ten totiž za první letošní kvartál dosáhl 28,2 %, což je třikrát více než za stejné období vloni. Vývoz německých elektromobilů do Číny se naopak propadl o 23,9 %.
Na tomto alarmujícím výsledku má podíl nejen vstup několika čínských značek na německý trh, především Nio, MG či BYD, ale také fakt, že v Číně se vyrábějí i některé modely evropských značek, mj. extrémně oblíbený Polestar 2. Nepomohl ani fakt, že Německo letos výrazně omezilo dotace na nákup elektromobilů, což samozřejmě nahrálo levnějším čínských značkám. Německou obchodní bilanci vůči třetím zemím výrazně vylepší vývoz z továrny Gigafactory Berlin, ovšem vůči Číně to zrovna neplatí, protože si vyrábí Tesly sama.