Vývoz elektromobilů z Číny do Evropy dosáhl podle agentury Bloomberg v listopadu 2022 nového rekordu, když dosáhl částky 6 miliard dolarů (136 miliard korun). To je dvaapůlkrát více než za stejné období roku 2021, konkrétně se jedná o nárůst o 165 % a historicky vůbec nejvyšší číslo. Zajímavé je, že většinu z tohoto množství netvořily čínské značky, ale americké a evropské, které v Číně provozují výrobní závody, případě prodávají tamější automobily pod vlastní značkou. Příkladem prvního přístupu jsou hlavně Volkswagen Group a BWM Group, které se v poslední době usilovně snaží kvůli nedostatku kapacit v Evropě přesunout do Číny maximum výroby, druhý přístup zase reprezentuje Dacia Spring, což je rebrandovaný Dongfeng Aeolus EX1.
Velkou část z tohoto čísla má na svědomí samozřejmě Tesla, která z tamějšího závodu vyvezla do Evropy celkem 37 000 vozidel. BMW zase ze země středu importuje elektromobily iX3 a iX, stejného původu je pochopitelně i Polestar 2, který nově nepatří Geely, ale koncernu SAIC. Rychle rostoucí podíl získává i značka MG, která je sice formálně evropská, avšak rovněž vlastněná SAIC. A její modely už se prodávají i na českém trhu, ačkoliv na čistý elektromobil tu zatím stále čekáme. Podle předpovědí společnosti PwC by se Evropa už v roce 2025 měla z exportéra automobilů stát importérem. Tehdy by se tu totiž mělo prodat zhruba 800 000 čínských aut, z nichž většina budou elektromobily. Západní značky však tou dobou už mezi nimi většinu tvořit nebudou.