Prodeje nabíjecích aut v Číně nadále rychle rostou a v květnu, tedy zatím posledním měsíci, za nějž jsou k dispozici data, dosáhly rekordního tržního podílu 47 %. Znamená to meziroční nárůst o 12 procentních bodů a také třetí největší absolutní počet vůbec. Aut do zásuvky totiž v čínských registrech za květen přibylo 816 875. Podle Insideevs rovněž dále potvrzuje překvapivý zvrat trendu, kdy se ještě vloni zdálo, že technologii PHEV čeká rychlý tržní konec. Dnes plug-in hybridy zažívají na řadě důležitých trhů velkou renesanci, i když se jejich neodvratný konec tak jako tak blíží. Konkrétně v Číně jejich počet narost o 55 %, tedy mnohem rychleji, než u čistě bateriových elektromobilů, a zhruba 302 000 prodaných kusů znamená 18 % z tržního koláče. BEV si za stejnou dobu připsaly „jen“ 22 % a 515 tisíc prodaných aut stačilo na 29% tržní podíl.
Za prvních pět měsíců letošního roku jsou výsledky trochu méně spektakulární, avšak rovněž potvrzují dobrou kondici elektromobilů. Nabíjecích aut se totiž za zmíněné období v Číně prodalo 3 355 993, což znamená meziroční nárůst téměř o třetinu (32 %) a více než dvoupětinový tržní podíl (41 %). Ten si mezi sebe rozdělily BEV a PHEV v podílu 26 a 15 %. Čína je tak na nejlepší cestě výrazně překonat loňské výsledky, kdy si na silnicích našlo domov osm milionů nabíjecích aut. Pokud nenastane další neočekávaná krize, koncem letošního roku počítadlo zřejmě výrazně překoná rysku deseti milionů. A podíl aut do zásuvky překoná magickou hranici 50 %.