Už za necelý měsíc by po zasedání Světové rady motorsportu měl být zveřejněn nový, leč stále provizorní kalendář Formule E pro 10. sezónu. Rozhodne se tak mimo jiné o okruzích, které by nově obohatily seznam závodních destinací. Z hlavních kandidátů zbyly prakticky už jen dvě megalopole – Tokio a Los Angeles. Naopak nepravděpodobné jsou v příštím roce závody v Chicagu, Číně nebo španělské Malaze. Rovněž bychom se měli dozvědět, zda sezóna začne ještě v kalendářním roce 2023, či až v roce 2024.
Dvě novinky téměř jistě
I když i s představiteli Tokia a Los Angeles stále probíhají jednání, má se za to, že na pokročilejší úrovni. Detaily smluv nebo místo konání se například podle the–race.com ladilo i v Monaku, kam zavítala delegace zástupců vedení Tokia. Z jednání vyplynul zájem ze strany města o jarní termín závodu. Ten by se pak podle všeho měl uskutečnit ve čtvrti Ariake Minami nacházející se poblíž Tokijského zálivu a výstaviště Tokio Big Sight. Konečné rozhodnutí nejspíš zazní až koncem června, tedy po zasedání rady. I proto lze po představení nového kalendáře očekávat, že bude událost nutno schválit až na dalším zasedání.
Další téměř tutovkou je již vzpomínané Los Angeles. I zde už probíhá finalizace detailů samotné akce. Není však veřejně známo, kam přesně by mohla být zasazena závodní trať. Jedna z variant hovoří například o prostředí okolo jednoho z tamních sportovních stadionů, kterých je ve městě hned několik. Současný šéf série elektrických formulí Alberto Longo se však nechtěl vyjadřovat ke specifikům „stadionového závodu.“ Prozradil ale, že u této varianty existují jisté pochybnosti. Zda se podaří uskutečnit závod zasazený do sportovního prostředí, jako se to povedlo v Soulu, kde se závod konal v areálu Olympijských her z roku 1988, je tak zatím ve hvězdách.
Spíš za dva tři roky
O další závody na své půdě hodně usilovala Čína, kde se již v minulosti ePrix pořádaly. Návrat na zdejší okruhy je nepravděpodobný z přetrvávajících obav kolem pandemické situace. Podle Longových slov na to země není připravena. Jakmile se však podaří dostat pod kontrolu zdravotní podmínky, nic prý nebrání tomu, aby se Formule E do druhého nejlidnatějšího státu světa vrátila.
O historicky druhé závody pod španělskou vlajkou (první hostil okruh Ricardo Tormo ve Valencii v roce 2021) usilovala Malaga. Šance pro rok 2024 jsou prý spíše mizivé. Město na pobřeží Costa del Sol by se ale hostitelské role mohlo dočkat v nejbližších letech. Zde jsou šance naopak vysoké. Aktuální zprávy rovněž zmiňují Chicago, kde se začátkem července uskuteční městské závody americké série Nascar. Nápad na jakési sdílení nákladů v tomto případě padá, neboť vedení Formule E chce být hlavní sportovní událostí a nechce si konkurovat s ostatními sériemi. Pokud se tak někdy v budoucnu objeví na závodišti jiných sérií, nebude to v kolizním termínu.