ČEZu přibylo za loňský rok 144 dobíječek a navýšil se o 24 % odběr elektřiny

14
ČEZu přibylo za loňský rok 144 dobíječek a navýšil se o 24 % odběr elektřiny
Fotografie: ČEZ
  • Skupina ČEZ má ve své síti už 660 dobíjecích stanic
  • Celkový dobíjecí výkon celé sítě je témě 50 MW
  • Za rok 2023 bylo do baterií elektromobilů dodáno 5,5 milionů kWh

Loňský rok byl pro Skupinu ČEZ velice úspěšný, jelikož se její dobíjecí síť rozrostla o dalších 144 dobíjecích stanic, čímž se celkový počet veřejných dobíjecích stanic dostal na úctyhodných 660. K navýšení došlo i ohledně instalovaného výkonu v dobíjecí síti dosahujícího téměř 50 MW. Oba tyto ukazatele jsou pak jasně vidět i na nárustu celkového odebraného množství elektrické energie prostřednictvím dobíjecích stanic na zhruba 5,5 milionů kWh čisté certifikované bezemisní elektřiny. Oproti roku 2022 se tedy v roce 2023 zvýšil odběr elektrické energie o 24 %. K tomu samozřejmě přispívá i fakt, že roste počet nově instalovaných rychlodobíjecích stanic s výkonem až 360 kW.

Společnost ČEZ patří k tahounům elektromobility v ČR, a tak kromě provozování více než 1 800 dobíjecích bodů ve vlastní síti nabízí řidičům elektromobilů díky roamingu i služby dalších provozovatelů dobíjecích stanic v České republice. „Podporu a rozšiřování individuální i veřejné elektromobility v České republice vnímáme jako náš velký úkol. Česká republika má v podílu ultrarychlých a rychlých stanic v síti před Evropou náskok a rádi bychom jej i díky zkvalitňování naší sítě pomohli udržet. Zrychlili jsme proto instalace nových stanic a navyšujeme nejen jejich výkon, ale i počty stojanů na nejfrekventovanějších místech. Letos očekáváme zrychlení růstu odebrané energie o víc než 30 procent, zejména díky očekávanému zrychlení růstu počtu elektromobilů na českých silnicích. Hlavním cílem je urychlení výstavby ultrarychlých stojanů, kterých zprovozníme více než osmdesát,“ říká místopředseda představenstva ČEZ Pavel Cyrani.

Akcelerace rozšiřování dobíjecích míst a celkový nárůst dobíjecích bodů je financován z prostředků přidělovaných Operačním programem Doprava i díky investicím z vlastních zdrojů Skupiny ČEZ. Cílem ČEZu je udržet pro majitele a uživatele elektromobilů dosavadní komfort plynoucí z toho, že většina dobíjecích stanic představuje dva dobíjecí body, a tak je možné nabíjet dva elektromobily současně. „V podstatě do každého nově spouštěného dobíjecího hubu se snažíme začlenit minimálně jeden ultrarychlý stojan, u kterého se řidič zdrží jen několik minut. Tyto stanice doplněné v jednotlivých lokalitách o standardní 50kW stojany jsou zárukou, že časy samotného dobíjení i čekání na něj se významně zkrátí. Vstříc zákazníkům jdeme také snížením cen za dobíjení, od poloviny ledna u stanic ČEZ ušetří až 35 procent. Tarif Premium bude dokonce nejlevnější na českém trhu ve srovnání největších tří dodavatelů. Pro řidiče s naší dobíjecí kartou nebo staženou aplikací chceme také dále zpřístupňovat stojany dalších provozovatelů v České republice i po Evropě,“ říká ředitel elektromobility ČEZ Tomáš Dzurilla.

Diskuze ke článku
Marek M.
Marek M.
Naposledy upraveno: 12. 1. 21:58
Z těch dat se dá spočítat průměrný odběr na stanici a den cca 23 kWh. To je s bídou jedno auto.

Pokud dobře chápu ten text (bez přehledné tabulky), tak stanic je o 144 víc, to je nárůst cca 28% (z 516 na 660), ale nárůst odběru je jen 24%. Takže se snižuje odběr na stanici, což bylo už před rokem stejné.

Přimlouvám se za to, aby redakce tato data zpracovala do přehledné tabulky, kde bude třeba odběr na stojan nebo dobíjecí bod, srovnání s předchozím rokem a pod. Ale chápu, že to by nebylo tak optimistické jako pár čísel nárůstu.
Josef L
Josef L
Já jsem rád, že není problém nabíjet. Dnes jsem jel odpoledne kolem Superchargeru ve Vestci u Prahy, na 8 nabíječkách 6 Tesel a každá dostávala tak výkon max 80 kW, takže postávali někteří řidiči v mrazu a kouřili - holt je to na dlouho.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze